Jo, men det var för över två år sedan - titta på vad denne gjort på sistone istället - inte mycket positivt där inte, inte ens i monté, vilket de brukar pröva när hästen, mer eller mindre, gjort sitt framför sulkyn...
Inget elakt ment, oftast slår form klass, men Robert Keeper har ju inte visat detta på länge, eller hur? Här är klasskillnaden så stor att detta inte ens hade haft betydelse om RK haft form...
Och ja, 88% mot 1% är nog hur förhållandena mellan dessa hästar är, i dagsläget. Sebastian K. vinner ett liknade lopp nästan 9 gånger utav 10 medan Robert Keeper högst gör det 1 av 100 - detta är dagens sanning...
Det är ju inte bara Sebastian K. som Robert Keeper skall slå - han skall slå resten utav fältet också, och av dessa är fem, sex bättre och/eller har bättre läge och/eller form...
Så jag tror att public är helt rätt ute här... Förstår inte varför Robert Keeper är med i loppet ens. Kanske en billig försäljning på gång...
Det som gör att Sebastian vinner detta lopp så ofta som ALLA tror är, förutom överlägsen kapacitet, att han får överta och kommer få bestämma i spets till kanske 1.15-1.16, första varvet - då räcker det med 75% form för att göra det!
Inte ens Björn Goop kommer kunna väcka liv i detta lik, I´m sorry, men fakta är fakta...
Men, även jag kan ha fel - har hänt mååånga gånger förr, men jag tror inte det, denna gång!
Men, lycka till, hur du än väljer att spela!