Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-23, 10:44   #76
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Man kan ju inte annat än bli förvånad när man ser rutinerade travspelare här inne spika Punk med Adrian (utan v7-vinst) kolgjini till närmare 60%! Nice spelvärde
Kolla istället vilket material han haft och vilka han mött. Mig veterligen så har han endast förlorat 2gånger regelrätt med en favorit och då felade hästen.
Nu är han ute i ett lärlingslopp, ska ej förväxlas med andra lopp där proffskuskar körs i. Hans motståndare är just lärlingar. Om du sågar Adrians V75 chanser, så bör du nog såga varenda ben på hans motståndare i samma lopp.
Du har endast 4 kuskar i samma lopp som vunnit över 15 lopp totalt detta år samt förra året.
70% utav alla lärlingslopp vinns utav de 5 kuskar som haft flest segrare innevarande samt föregående år (dvs 2012-2013). Här är det 3,4,7,10,11.
Endast 3 av dessa kuskar har vunnit över 25 lopp. (3,4,10)
Kombinerar du ihop det med att 50% utav dessa kortdistanslopp vinns utav spår 2,4,5 så har du sållat fram en vinnare.
Punk är även bästa hästen i fältet. Startat på v75 2 gånger, varav den vunnit en av dom. Motståndarna håller Klass2-3.
Adrian spikar sig själv på sitt system som han gör.

Citat:
Nio segrar på 26 starter är facit under mars när dessa rader skrivs och mycket av det kan Lutfi Kolgjini tacka sin son Adrian.
- Han har en del hästar han ansvarar för och de har gått väldigt bra. Av de vi startar på lördag är det faktiskt bara 7 Opitergium (V75-1) som inte tillhör Adrians grupp. Värt att ta till sig att Kolgjiini junior spikar både 3 Punk (V75-4) och 4 Sahara Fairytale (V75-5) i de officiella tipsen.
- Han är säkert rätt ute, jag håller med om att det ser ut som två mycket bra segerchanser, säger Lutfi Kolgjini som avrundar med att berätta om sina V75-hästar på lördagen:

[.....]

Punk gick ett riktigt bra lopp efter galopp i årsdebuten och Adrian var lyrisk efteråt. Hästen hade mest gått backintervaller och inte fått några tempojobb inför det så loppet har säkert gjort mycket nytta och han ska vara mogen för en riktigt bra insats på lördag. Nu rycker vi skorna runt om och jag är inte förvånad att Adrian spikar sig själv, han räknar med att vinna det här.
Punk vinner det här loppet ca 50%+ utav gångerna och är således en bra och spelvärd spik enligt mig.

edit: Motbudet är egentligen nr5 men den skriks det för mycket om överallt. Bl.a. Nybrink o co. Gått upp dubbelt i streck på bara 24h.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+10), fusbar (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat