Skall det bli pengar idag måste stora favoriter falla, och eftersom jag gillar att spela för att vinna stort så får man försöka se var fallgroparna finns.
Avd 1 har Pingus Vang som stor favorit. Det talas också en del om Opitergium och Obi Wan. Capello Bob var bra senast, men har dåligt läge nu. Streckad på 9% måste den med i alla fall. Main Kronos har fått lopp i kroppen och kan få en bra resa härifrån. 12% låter bra att börja med.
Avd 2 är väldigt öppet, och det får bli många streck. Om man skall nämna något roligt streck där så är det väl 4 Golden Bowl, Claes Svenssons andrahäst som körs av sambon. Har varit ute på V75 ett par starter och härdats lite, och 3% känns streckvärt.
Avd 3 har Sebastian K, den stora stjärnan är streckad på 90%. Och det i en årsdebut. Här finns ju 9 Go On Pale som löpte dött lopp med Joke Face, här finns en fransk häst 8 Robert Keeper som vi inte vet så mycket om, och här finns 4 Deuxieme Picsous som har fått lopp i kroppen. Även 3 Nobodysbeatsthebeat skall nämnas med respekt. Flemming har bra form på hela stallet.
Avd 4 är lärlingsloppet, och det är ju alltid svårt. Min förstahäst heter 1 Frans G. Sebastian har vunnit med den nyligen, och det är ju roligt med en 27%-are som utgångshäst.
Avd 5 har 4-5st som sticker ut på strecklistan. Det kan mycket väl vara så att Luddes bara är bäst, men trots att 15 Sobel Goldie har ett uselt läge så vann hon ända senast, och har tjänat mest pengar per start i fältet. Det tyder på klass. 2% på en sådan häst är mumsigt.
Avd 6 har 12 By Air som favorit. Här är det säkert många som garderar på, men jag är istället inne på att spika 1 Mosaique Face. Det här är ett typiskt "Ludde-lopp" som han kan leda varje meter av med en mycket duglig häst.
Avd 7 har 3 Åge Hornline som favorit. Det är en fin häst som kan vara ett spikbud, men så är 5 Macho Look med, och i vagnen sitter Erik Adielsson, så det får bli ett kortlopp med de två.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: fusbar (+5)
|