Ämne: NHL 24/3
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-23, 11:28   #2
Caps
 
Capss avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Sharp$: 30


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får jag ställa frågan varför matcherna oftast läggs upp på respektives _svenska_ speldatum? Vore det inte enklare att samla alla matcher under en spelkväll i samma tråd?

Lägger till matcherna nedan i tråden:
19:00 Minnesota Wild - San Jose Sharks
19:00 Ottawa Senators - Tampa Bay Lightning
21:00 Los Angeles Kings - Vancouver Canucks

Mitt spel för lördagen innehåller tre matcher, (tre dubblar och en trippel) som jag anser vara väldigt spelvärda. Samt en singel för att väga upp risken i trippeln.

Först och främst tror jag att Minnesota (odds 2.15) kommer att vinna mot San Jose efter FT. Minnesota har 10-3-1 på hemmaplan, 4 raka vinster (varav 3 raka på bortaplan) i jämförelse med San Jose's 5-9-2 (5 förluster på senaste 6 bortamatcherna) på bortaplan samt halvtaskig form. Minnesota har gjort 18 mål de senaste 4 matcherna och verkar ha hittat storformen. Inga betydande skador i något av lagen.

Ottawa är det andra laget jag tror på ikväll efter FT. Deras motståndare Tampa har inte övertygat den senaste tiden, framförallt inte vid försluten mot otroligt svaga Toronto senast. Med ett bortafacit på 5-9-0 (5 försluter av de 7 senaste bortamatcherna) i jämförelse med hemmastarka Ottawa med 10-2-3 så förefaller matchen spelvärd till ett odds på 2.15. Ottawa har en diger skadelista (förhoppningsvis är Gonchar med i kvällens match) men har haft det ett tag och har anpassat sig till den på ett väldigt bra sätt. Tampa saknar viktiga Lecavalier och Puoliot.

I matchen Toronto vs Boston tror jag stenhårt på Boston efter FT, som tidigare vunnit säsongens båda två möten. Med ett bortafacit på 10-4-2, i ett möte mot Toronto som endast har en vinst de senaste 7 matcherna så är Boston väldigt spelvärda till ett odds på 2.05. David Krejci är med största sannolikhet tillbaka med full kraft efter en mindre skada.

Utöver detta system kommer jag även att spela en singel på Vancouver mot L.A. Kings efter FT till ett odds på 3.00. Mestadels för att jag inte tycker att L.A Kings har varit speciellt övertygande i sina två senaste matcher, samtidigt som Vancouver efter två raka vinster kanske börjat smaka på en lite längre streak. Vancouver är dessutom ett starkt bortalag den här säsongen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
crimxon (+5), NiLu (+2)

Senast redigerad av Caps den 2013-03-23 klockan 12:05.
Caps är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat