Ogiltigt spel-ID: 1504121
Möte mellan Whale (7e) och Senators (2a) där jag tycker Binghampton har en fördel i dagens drabbning. För Whale's form är inte som den var, fick stryk mot näst jumbon inatt sedan en tre matchers win-streak. Whale fick inte utdelning över huvudtaget och defensiven svek tillslut. Binghampton är inne i en form där dom är svåra att stoppa, har tre raka vinster (hemma) och jag tror dom kan ta med sig det borta mot ett skakat(?) whale. Senators leder båda formtabellerna. Båda är b2b och jag är tveksam till att resandet för Senators har en jätte betydelse då dom går som tåget för tillfället. Inte hittat något om några avbräck som ändrar utgången här. Enligt mig borde oddset ligger runt 1.95 och inte förvånad om vi får se det till match.
Ogiltigt spel-ID: 1504123
Det går inget vidare för Rangers 3 förluster de fem senaste och senast hemma fick man stryk mot Cats med 1-3. Visst ska man inte hänga upp sig på den men Rangers går inget vidare spelmässigt ändå, spelar en tråkhockey där defensiven är prio. När man möter uppåtgående Caps så tror jag man får svårt, hela caps
har kommit igång och fick riktigt bra utdelning senast mot Jets samtidigt som jag vill påstå att Caps har en klarare bild hur man vill spela och klarar av det bättre för tillfället. I MSG så har Rangers två raka vinster, 2-1, 2-1. Sett till historien så har det blivit täta drabbningar med få mål. Jag tror att Caps får med sig minst 1 poäng och som tidigare mötena målsnålt. Rangers spelar mest under 5.5 8 över och 22 under, caps har några fler, 12 över och 19 under. Med Holtby som har kommit igång på riktigt så är förutsättningarna ännu bättre.
Ogiltigt spel-ID: 1504120
Tycker Marathon sätter sig i en jobbigt sits med 1.81 på ML. Tycker Pinnen ligger rätt nu med 1.74. Nucks är inne i en bra form och gjorde en grym insats mot Kings borta senast och har ett bra facit borta nu. Avs går som känt dåligt ligger sist de senaste fem hemma matcherna och har väldiga problem med defensiven. Om nucks kan ta tillvara på sin offensiv så vinner man matchen utan större problem skulle jag vilja säga. Man har även lätt för Avs sett till historiken där dom leder inbördes ganska överlägset.