Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-19, 17:59   #92
Methodwaste
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Dagens Spel

Irland - First Division
Waterford - Derry City @ 2.40 3/10 Betfair

Icash droppade ett spel i chatten som verkar bra, har grävt i det, var först tveksam men jag hittade det till 0.2 högre än vad Icash postade så kände mig tvungen att prova, infon verkade bra den också!

Waterford
Parkerade på fjärdeplats förra säsongen, ligger idag på första plats (efter två omgångar) med två stabila vinster i ryggen (3-0, 0-2)

Derry City
Parkerade på sjätte plats förra säsongen, har inlett säsongen med en vinst och en förlust. Kryssade på hemmaplan (1-1) mot Cork City, samma lag som Waterford bankade med 0-2 på bortaplan förra omgången.

Enligt infon i chatten så saknar Derry ett par spelare.

Kevin Deery, mittfältare 0 matcher av 2.
Stephen Parkhouse, anfallare 1 av 2 matcher.
Darren Cassidy, mittfältare 1 av 2 matcher.
Mark Scoltock, försvarare 2 av 2 matcher.

Sen listas även dessa två som doubtful.
Patrick Mcleeney
Thomas McBride

Sammanfattning
Jag ska inte ljuga, jag kan ingenting om Irlands First Division, men Icash's info var bra och om det stämmer saknar Derry City flera viktiga spelare. Att Waterford även har hemmaplansfördel gör det inte sämre. De har även öppnat säsongen på bästa möjliga sätt, med oddset jag fick så måste jag testa trots att det är lite som att köpa grisen i säcken.


Holland - Jupiler League
Telstar - Cambur -1 AH @ 2.07 4/10 Pinnacle

Jag gillar Holland och brukar köra fler matcher men idag var det för tighta odds och för svårbedömda matcher, oddsen på över 2.5 är rape:ade som vanligt så det rör jag ej...

Postade denna innan då jag var rädd för att den skulle sjunka, är nu ett par timmar senare nere i 1.769 på samma bookmaker.... det säger väl det mesta, de var sjukt fel ute här!

Cambuur
Placerade på tredjeplats i ligan, har en fin form och gått på hårt sista tiden.

Facit senaste fem overall: 4-1-0 (W-L-D)
Facit senaste fem borta: 2-3-0

I bortafacit hittar vi anledningen till att oddset var 2.00+ till en början, Cambur har inte samma fina facit borta som hemma. De här tre förlusterna har dock inte kommit mot dåliga lag, man har förlorat mot Eindhoven, Graafschap och Excelsior, samtliga tre är lag som är mycket bättre än Telstar.
Detta ser man tydligt när man tittar på Camburs bortastatistik den här säsongen.

Facit borta hela säsongen: 9-4-2

Nu vet vi att Cambur är ett bra lag på en bra plats i ligan, har vunnit mycket sista tiden och sett äver hela säsongen har ett rätt så bra bortafacit!

Telstar
Ja vad ska man säga, tittar man på facit så är det rött rött och ännu mera rött. Tycker nästan synd om Telstar som kämpar på men alltid förlorar ändå, inte direkt något som höjer självförtroendet. Ligger idag på artonde plats, dvs bara ett lag under. Telstar lär som vanligt kämpa som djur för att få poäng, de vill ju trots allt inte åka ner, tyvärr är de förmodligen inte bra nog ändå...

Facit senaste fem: 0-5-0 (W-L-D)
Faktum är att man förlorat de senaste 8 matcher...

Facit senaste fem hemma: 1-4-0
Facit hemma över hela säsongen: 3-9-2

Sammanfattning
Cambur är ett topplag med bra form, Telstar är ett bottenlag med usel form.
Cambur har vunnit sina tre senaste matcher med tre måls marginal.
Det räcker för mig, jag testar asian handicap -1 med pengarna tillbaka vid uddamålsvinst...


BOL!

EDIT: Sen ligger denna kvar inför söndagen, och den verkar sakta men säkert sjunka den också...

Holland - Eredivisie
RKC Waaljawijk - Ajax -2 AH @ 2.04 Betfair 4/10

Nere i 2.00 på Betfair nu, vet inte vad andra bookies erbjuder.
Rek kommer inte än på ett tag, men jag har lovat rida Ajax till hjulen faller av och de har vunnit med två mål eller mer senaste sju ligamatcherna. RKC Waaljawijk ligger sist i ligan och har senaste tre matcherna släppt in 12 mål.

EDIT: 1.98 på Ajax nu...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-19 klockan 18:20.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng