Lite minus inatt så nu är det dags att vinna tillbaka lite.
Dessa spel har jag hittils bestämt mig för att lira.
Ogiltigt spel-ID: 1505283
Ingen vidare form på Boston med bara 1 vinst på 4 senaste men inatt vänder det. Dom tar revansh mot Toronto som dom senast förlorade med 3-2 på bortaplan (trots att det känns som att dom var bättre om man kollar lite statistik? 13-33 i skott till Boston tex). Rask kommer troligen stå + nu har dom hemmaplan och det är dags att börja vinna igen. 4-1 Boston.
Ogiltigt spel-ID: 1505184
Ogiltigt spel-ID: 1505274
Senators fortsätter gå bra trots sina skador på viktiga spelare. Dom spelar väldigt bra hemma med sina 11-2-3 är dom ett av ligans bättre hemmalag. Inatt möter dom Devils som är ett rätt medelmåttigt bortalag med sina 5-6-4.
Kovalchuk är borta 2-4 veckor vilket jag tror kommer leda till att Devils får det tungt med det offensiva spelet, då speciellt deras PP. Senaste matchen mot Florida som dom vann med 2-1 var inte alls bra, andledningen att dom vann var att Florida var riktigt riktigt dåliga. Tror på en målsnål match och den slutar 3-1 Senators.
Ogiltigt spel-ID: 1505589
Chicago väldigt stark hemmalag 11-1-1. Förlorade sin senaste match mot Ducks på bortaplan med 4-2 trots att jag anser att dom var minst lika bra den matchen. Inatt går dom för en revansh mot Kings. Kings är även dom ett starkt hemmalag men ett ganska dåligt bortalag, 5-8-1 så ser det ut för dom.
Kings har gått 2 matcher utan att göra mål och tror att dom kommer få det tungt om dom ska göra mer än 2 inatt vilket jag tror kommer behövas för att slå Chicago borta. 4-1 Chicago
Ogiltigt spel-ID: 1505611
Här känns Nashville som det bättre laget. Dom verkar börja komma i form medan Edmonton har det tungt med 3 förluster på deras 4 senaste hemmamatcher och borta inatt mot Nashville kommer dom få det tungt att ta några poäng. 4-2 Nashville.
Ogiltigt spel-ID: 1505621
Dallas som kanske är på väg mot en toppform ska möta Minnesota med väldigt fin form 4 raka vinster och 7 på senaste 8. Lehtonen spelar bra för tillfället och tror att detta kan bli en målvaktsduel mellan Lehtonen och Bäckström där Lehtonen går vinnande ur striden. 3-1.
Ogiltigt spel-ID: 1505250
Detroit med finform kommer på besök hos Coyotes som har 3 raka förluster. Tror på en fartfylld och målrik match där Detroit vinner med 4-2. Enda som skrämmer är väll att Gustavsson står. Känns inte helt säkert.
Ogiltigt spel-ID: 1505625
Tror på en målsnål match och hoppas att Fasth igång igen och spikar igen. 2-1/1-2.