Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-26, 15:21   #4
Moffegrev

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
1,85 procent är ingen bra ränta. Men för att få ett rättvist jämförelseobjekt borde du köra på ett bättre sparkonto.

SBAB ger 2,2 procent och är lätt att öppna över internet. tar en bankdag eller två att skicka till din vanliga bank
Resurs bank tror jag ger hela 3 procent. Där behöver du också några bankdagar och är osäker på om de har internetbank.

Ett mindre arbetssamt sätt att få högre ränta på pengarna. Båda dessa är banker och omfattas av insättningsgarantin (upp till 100 000 euro är det väl).
ok, du har rätt, det gar att fa bättre sparränta, men faktumet kvarstar, 3% med 30% skatt pa mina 3600€ ger 75,6€ vilket motsvarar 4,2 units.

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tänk på att du ska beskatta räntan. Spel på europeiska böcker är skattefria.
Annars till TS, du ska aldrig placera pengar i ett sparkonto i Sverige. Bättre att göra det i aktier som har utdelningar, tex Telia. De pendlar kring samma peng hela tiden men de har utdelningar istället som per år överstiger bankräntan.

Aktier är ju dock, liksom betting att ta en risk, och jag kan betydligt mer om betting än om aktiehandel. Med aktier betalar jag dessutom ett courtage, tror minimum är ca 5€, och jag skattar pa eventuella vinster, samt skatt pa utdelning.
Med sportsbetting kommer jag undan bade skatt och courtage (moneybookersavgiften undantaget).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat