Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-26, 18:52   #1
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5987
Standard

Uppsnack V75 Romme.

Romme är en av de sämsta banorna i landet och även på sommaren så har de jättedåligt underlag. Det kan mycket väl vara katastrof på söndag då det fortfarande är mycket snö där uppe och om det nu blir mildväder så kan det bli tjällossning.

Jag tycker att det är illa skött av ST att dela ut en V75-omgång till Romme just den här tiden på året när de inte kan sköta sin bana bättre. De måste ta dit bröderna Johansson ifrån Halmstad som är så duktiga och att de får fixa till banan. Det gäller att agera redan nu tidigt i veckan och se till att banan blir bra.

Hästarna far väldigt illa och kan bli skadade av dåliga banunderlag och tyvärr tar inte ST det här på allvar. De måste tänka på djurskyddet och det är väldigt viktigt att ST agerar med full kraft mot de här nu. Hästarna kan få allvarliga skador, såsom gaffelbandsskador och problem med lederna. Men det är även lätt att de får hovsprickor.

Så nu hoppas jag verkligen att ST agerar och ser till att Rommes bana blir bra i påsk. De måste ta sitt ansvar. Någon måste visa banmästarna på Romme hur man ska göra, för den banan är alltid dålig. Oavsett om det är på sommaren eller på vintern. Jag ska villigt erkänna att jag är orolig, Romme ska inte arrangera V75 så här på våren. De måste ta hjälp ifrån killarna i Halmstad och det omedelbart. Det är nämligen likadant varje år att den banan är dålig, året runt. Vi startade hästar där så sent som i fredags och det var lika illa då.
källa: www.timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat