Raden och några kommentarer...
1) 2
2) 1 3 4 7 8 10
3) 2 9
4) 4 7 9 10 11
5) 1 3 4 5 6 9 10 12
6) 3 5
7) 7
8) 1 5 7 14
I första väljer jag att gå på fina rapporter om Stig H´s jänkare! Hoppas konkurrenterna också har gjort det! Då lägger dom sig på rygg och så blir det en klassisk SOS efter lite jogg mitt loppet!
I andra streckar jag dom som har chans! Fina hästar allihop och om det inte vore för att jag vägrar spika
Veijo Heiskanen så hade
4 Comeonhill varit ett spikbud! Startsnabb och smällfin sist! Dom får vara bra för att ta ned den här...
I tredje tar jag båda klasshästarna! Bläddra vidare...
Fjärde loppet är klurigt men jag hoppas klara mig på fem streck!
4 Double Duo är en finne med kryptisk rad! Rekordet 15,9 bör den nog hålla sig till om resan till Sverige ska vara mödan värd! Två lopp i kroppen och senast spelad till 4 ggr. Korpi brukar veta vad han lastar och jag tror att det är påställt! 4 procent! Vakna! Vill även varna lite extra för
10 T.Walls Damien som har vunnit V75 på speed! 6 procent!? Är folk fulla?
Femte avdelningen bör stå mellan
6 Alfas Dimitri som är en flygmaskin bara den går felfritt och
9 Peak State Kronos som även den flyger lågt från tredje ut! Jag har råd med några till och målar lite på känsla och hästar jag inte kan släppa även om förnuftet säger annat!
Sjätte bör
3 Amazing Man vinna fram och baklänges men det var ju det där med Veijo...OCH
5 Gimeheaven Sisu som spurtade riktigt bra i comebacken som trea bakom Fly The World och Breakbumper sist! Då var det lite surr om hästen och rätt påpassad på toton! Kördes snällt och fick gå till slut! Kan vara dags nu och bortglömd!
VARNING!
Tycker
7 Xman Kemp börjar släppa till nu! Flög fram efter lucka från tredje in näst sist och senast var den heroisk från dödens! Nu är det dags! Jag spikar!
I sista blir Björn Goop extra intressant bakom
7 Orderly som är klar förstahäst! Den värmde som en demon på Sundbyholm sist men kom aldrig till! Fick vida spår när packet redan var i mål. Kan mycket väl blir dubbelslag 7-7 på DD imorgon! Tar med Redéns på start som han vurmar för och när
1 Kissnmakup Hannover släpper till jag då blir det åka av! Örjan upp är dessutom intressant!
5 Malin Tilly är hyperkapabel och får plats liksom
14 Caddie Geisha som är rejält uppåt nu!