Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-26, 23:48   #13
Analys
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Ska man spara pengar på banken så gäller det ju att man sparar en ganska redig summa. Desto mer man satsar, desto mindre risk vill/behöver man ta.

Skulle helt klart ha gått på din linje och investerat i betting om jag satt i samma sits. Jag skulle däremot inte gjort det om jag satt med 10 millar att placera...

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Hey hey hey, det finns en anledning till att räntan är så låg. Sverige är i noll-inflation/deflation med KPI som mått sedan november. Så 1.85 % i nominell ränta är även 1.85 % reellt just nu. När vi för inte så längesen kunde få 4 % hos storbankerna så var inflationen högre.
Nu kanske jag tänker helt fel här, men kronans inflation 2012/2013 var väl 1,1%? Det är ju inte mycket men en väldigt stor del utav räntan och absolut inte deflation?

Noll-inflation hade vi väl senast 1998/99 och deflation 09/10?

Men TS sparar ju i euro, då är det väl eurons inflation man ska räkna med och den håller sig väl över den svenska om inte jag minns fel (1,8% vill jag minnas). Eller man kanske ska titta på eurons värde gentemot kronan (om man nu bor i Sverige dvs.)?

Inte alls särskilt bekväm i ämnet och jag tänker antagligen fel/skevt, därav alla frågetecken...

__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"

Senast redigerad av Analys den 2013-03-26 klockan 23:51.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat