Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk
Var det inte när Vermo startade i Norge den skulle vara "klar"? Slapp väl prissumman då och gick ner rejält i klass med andra ord, kom två efter ett omöjligt lopp då om jag inte minns fel!
|
Jo det stämmer bra det med. Men detta var eftersom den slapp sitt tvångspris och halkade ned till sin egentliga klass.
Det jag syftade på var att media/flemming osv skrek att den var klar och folket gick på bluffen. Ingen häst som tjänat 50% av sin summa har något att göra med hästar som den hårda vägen tjänat ihop det dubbla. Måste vara ett riktigt jäkla undantag som dessutom visat form isåfall och kommer klättra i klasserna fortare än fort. Här är loppet som gick på momarken med Vermo, där den fick springa utan sin prissumma och mötte hästar av sin egen kaliber.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8
De länkarna jag skrev först var när den sprang i sverige med tvångspriset adderat. Hade som sagt inget att göra med motståndet utan slutade där den hörde hemma, botten 4.
Hoppas inte de andra kuskarna/tränarna är så dumma att de går på mediasnacket och ger den loppet för att låta denna vinna från ledningen.