Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen
Intervju gjord via telefon igår tisdag kl 16.00:
Jag ringde upp Bengt Harlin 68 år som kör en av de mest betrodda i v4-4 nr 2 MUNTER. Hästen har inte startat sedan sep 2012 . Bengt berättade att Munter inte haft några skadeproblem utan det har funkat bra med uppbyggnadsträning. Däremot poängterade han tydligt att Danneros bana varit stängd en längre tid för att skrapas och det har varit omöjligt att köra snabbjobb för hästen. Hästen känns fin och har gått mängdträning och intervallträning i vinter men har mkt stor avsaknad av snabbjobb. Innan jag ringde hade jag hoppats på ett klartecken då jag verkligen gillar hästen men efter intervjun(med en väldigt trevlig 68årig man) så är känslan att det verkligen behövs lopp i kroppen för att hinna med i det tempo som kommer krävas. Bengt lät inte speciellt förhoppningsfull när det gäller denna start utan han verkade tycka att det krävs både ett och två lopp innan tempot finns. Min analys av detta blir att jag tar bort Munter då jag tror bla att Juni Kongen snabbt är i fatt och sedan har toppchans. Annars är loppet mkt öppet. Ni får ta denna info och göra en egen bedömning men jag hoppas att ni fått viktiga synpunkter på hästens status. Däremot tycker både jag och Bengt att hästen allvarligt ska passas i framtiden då det är en mkt trevlig individ! Håll till godo!
MVH Laxdasen
|
Helt rätt info=chanslös häst!