Onsdagen slutade med 2 av 3 efter en riktigt lång match där Tractor till sist löste segern.
Blickar mot natten och morgondagen. Skrev redan för någon dag sedan om Skellefteå i den här dagboken men lägger även upp det spelet i detta inlägg så jag går med alla morgondagens spel. Lägger även med det tennisspel jag la tidigare idag trotts att oddset sjunkit något. Finns fortfarande värde kvar där enligt mig.
| 2013-03-28 02:05 | SonyOpenQF | G. Simon vs T. Haas ÖVER |
Ö 21.5 |
FT |
100 |
1.719 |
Givmild lina som fortfarande finns kvar, dock till ett något lägre odds. Haas är rättmätig favorit här tycker jag men Simon har imponerat denna turnering. Simon är egentligen en spelare jag inte alls gillar. Han spelar defensivt och har egentligen inga större vapen i sitt spel. Dock har han väldigt jobbig att möta eftersom bollarna fortsätter komma tillbaka vilket är minst sagt frustrerande. Tror detta kan bli en väldigt jämn match mellan två jämbördiga spelare.
| 2013-03-28 02:05 | NHL | Minnesota Wild vs Phoenix Coyotes |
1 |
ML |
100 |
1.709 |
Minnesota i riktigt fin form mot ett minst sagt formlöst Coyotes. Tycker ML oddset är för högt här.
| 2013-03-28 19:00 | Elitserien | Skellefteå AIK vs Linköpings HC |
1 |
FT |
100 |
1.800 |
Skrev om detta spel för ett par dagar sedan.
| 2013-03-28 19:00 | Elitserien | Rogle BK vs Örebro |
+0.5 |
FT |
100 |
1.620 |
Funderat på detta spel ett tag. Tycker oddset för Örebro sitter för högt här. Täcker 2 av 3 tecken till 1.62 är bra med tanke på förutsättningarna.
Rögle har varit allt annat än bra i denna kvalserie. Det ska vädigt mycket till för att man ska kunna knipa 1 av de två platserna till Elitserien, egentligen måste Leksand eller Örebro falla ihop totalt samtidigt som Timrå också tappar. Väldigt osannolikt. Rögle har i kvalserien 3 raka förluster hemma. Man har haft väldigt svårt med produktionen framåt samtidigt som man släppt in en hel del mål. Örebro har vunnit 2 av sina 3 bortamatcher. Den tredje förlorade man i förlängning. Örebro kan med en seger här i princip säkra ett avancemang. Finns viss risk för att man går ut övertaggade här. Men man har spelat otroligt bra hittills i kvalserien och inte visat några tecken på att falla igenom. Tycker rätt odds för detta spel bör ligga strax under 1.50.
EDIT:
| 2013-03-28 20:05 | SonyOpenQF | A. Murray vs M. Cilic ÖVER |
Ö 20.5 |
FT |
100 |
1.800 |
Blir ett spel till idag. Tycker linan är en aning givmild. Båda spelarna kommer till denna match efter att ha vunnit sina 3 tidigare matcher i turneringen med 2-0. Murray har förkrossande 7-1 i matcher mot Cilic. Men tittar man på deras möten när de spelat på hardcourt utomhus så har Murray iofs 2-1 i matcher men Cilic har historiskt kunnat störa Murray bättre med dessa förutsättningarna. Nu är givetvis Murray stor favorit i denna match men jag tror Cilic kan störa honom och åtminstonde ta 8 - 9 game vilket krävs om linan ska klaras.