Registrerat spel
Datum: 2013-03-28
Bana: Åby
Spelform: V65, omg. 43
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2 Nagini (4)
2 1, 4, 5, 9, 12 (6)
3 3, 5 (1)
4 1, 4, 6, 7, 10, 11 (13)
5 7 Roxy Hill* (9)
6 1, 3, 6, 7 (9)
Vadet gäller startnummer
240 rader x 1 x 1,00 kr =
240,00 kr
Kvittonummer: 8502 638B XXXX XXXX
I och för sig är 2 Nagini lite för stor favorit tycker jag men då den bara vinner spikar jag ändå! 5 Dreams Take Time är en smällfin häst men Jocke Lövgren är en mes i sulkyn och även om det är positiva rapporter kommer Lövgren ALDRIG tömma hästen eller låta den vandra hela loppet i dödens idag! Karln kör ju till och med defensivt i Elitloppsfinaler med tanke på "hästens bästa" och "att det kommer fler lopp" så att D.T.T. vinner idag är uteslutet! Varför då? Jo för att Nagini med säkerhet tar spets och med lika stor säkerhet släpper till en hårt bombande Ludde med 4 Barracuda River! Ludde gör som vanligt - kolar på - och det vet ju Åke om och någon risk att bli fast finns ju inte med stretchen! Nagini speedade 1.10 sista 500 med ännu snabbare sist från rygg ledaren och då konkurrenterna inte har lopp i kroppen så blir det inte ens hårt i mål! Om Ludde felar med sin häst (vilket händer allt som oftast) och Dreams Take Time får ta över så spelar det ingen roll. Samma scenario!
4 Mr Arkansas Rose gör en MYCKET spännande debut i ny regi Flemming Jensen! KAN bara vara klar och en chansspik till 36%! Goop är favorit och det är ingen bluffhäst men det finns intressanta motbud som dammar bort många system om Goop bränner så jag plockar med några till! 1 Picabo Elin har toppform och läge, kan speeda! 9 Slide To Third på 8% är ett skämt! MYCKET kapabel häst som nu fått en vinter hos Åke! Måste med! 12 Fridhems På Linjen är otäckt handikappad av spåret men har visat att den inte längre behöver spets för att komma till! Är i absolut toppform och hyperspeedig! Se upp!
3 Global Kitten är ett annat spikbud! Åkes är formlös och nöjd med rygg ledaren och Global Kitten var GRYMT FIN i comebacken sist som fastlåst bakom True Advantage! Borde nog ha svarat spets den gången för då hade den vunnit! Tror på fin spets-och-slut-chans! Om Jakobsson missar spets så är det till 5 Victoria Island som har knallform! Måste bara dubbla med Ludde här!
Jag vet att varje lopp är unikt men gå tillbaka och titta lite dag för dag på V65... Det skräller OFTA i just avdelning 4! Det är märkligt att överväga sånt här men jag gör det! 6 Västerbo Prestige staplar vinster och har såklart en jättechans att vinna men en förlust kommer allt närmare och som stor favorit och ovan nämnd historik och känsla så försöker jag välta! Tar med ett gäng! SUPERVARNING för 1 Roy som står ensam på start och är en stark rackare! 1%!? Ett skämt!
Tycker faktiskt att Flemming har en minst lika bra chans i första dubbeln! 7 Roxy Hill fick spränga ljudvallen i öppningen senast och ikväll hoppas jag på lugnare spets! Hästen är både speedig och stark och vinstchansen är mer än bra! SPIK!
I sista tror jag på jättechans för Björn Goop och 6 What A Feeling men plockar även med andra- och tredjehandarna samt 3 Delmerica som är en tokskräll att se upp med! Kapacitet finns och hästar brukar tända om efter skifte från monté till sulky! Kanske vad man hade hoppats på V86 på Solvalla sist den hade vagn? Lite lättare emot idag och varning!
|