Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-20, 07:13   #109
Geezer
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

En sak är säker, det var sista gången jag spelade mot Oilers. Detta var tredje gången på raken jag torska när jag spela mot dem. Så finns noll värde för mig i dom matcher.

Jaja, fyra matcher i KHL-slutspelet idag. Jag spelar detta:

Salavat @ 1.50 2u
Salavat(-1,5) @ 1.98 2u

Dethär spelet la jag upp här för några dagar sen, när linan släpptes. Nu är oddset nere på 1.87.
Salavat vann båda matcherna mot Neftekhimik under grundserien, 7-2 hemma och 2-0 borta. Nu är det slutspel och Neftekhimik har bra form så 7-2 lär det inte bli.
Men sett över hela säsongen så är Salavat det bästa och det absolut mest kompletta laget i hela KHL. Man har bästa forwardsbesättningen, bästa backarna, top-3 målvakt och kanske även bästa coachen i Slava Bykov?
Neftekhimik saknar helt den spets som Salavat besitter och man har ingen vinnarmålvakt. Största namnen i Neftekhimik är Denis Arkhipov, Niklas Persson och Deron Quint. Det är lite skillnad mot Radulov, Thorensen, Blatak och Kalinin.
Neftekhimik lär ligga på försvar och försöka kontra sig till en seger i denna och de kanske orkar hålla undan i första, men när matchen är slut kommer Salavat stå där som segrare med 2-3 måls marginal.

Lokomotiv @ 1.80 3u
När man får 1.80 på en matchup där hemmalaget helt och hållet förnedrade bortalaget dagen innan, då måste man bara testa den.
Nog för att jag trodde Lokomotiv skulle vinna igår, men jag hade tippat 2-1 eller liknande. Nu blev det 5-1 och faktum är att Lokomtiv borde haft en ledning med 5-6 mål redan efter halva matchen. Man körde över Spartak helt och hållet.
Lokomotiv inledde matchen i ett rasande tempo och deras forwards fullföljde varenda närkamp och det kändes som att Spartak inte alls klarade av Lokomotivs fysik, när sedan backarna började bjuda på den ena markeringsmissen efter den andra så började även målen trilla in i strid ström för Lokomotiv.
Jag blev grymt imponerad av Lokomotivs spel igår och fortsätter de så har jag svårt att se nått lag i den västra konferensen som kan stoppa dom. Dock finns det stor potential i Spartaks spel och faktum är att de vann båda macherna mot Lokomotiv i grundserien, så därav håller jag ändå nere insatsen till 3 units på denna.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng