i avd1. Heter draget Portos Amok som Stefan har höga förväntningar på, han tror till ok med på en vettig segerchans. Hästen har höjt sig flera snäpp sedan man plockade bort skorna och då Timros statistik på bortaplan är bedrövlig så hade man egentligen kunnat chansspika Portos Amok men nu när spåret är som det är vill jag gärna ha med även Västebro Europe som hade dåliga blodvärden senast därav strykningen, har inte tappat något i form enligt fredde, kändes smidig och fin i lördagens jobb. En vass spurtare som är med och krigar i den främmre träffen. Bör komma vettigt till.. Cobol Queen har fin form och spurtade bra mellan hästar senast utan att få helt fritt. Knixigt läge men Erik brukar fixa det mesta och med tur kan man hitta ut i andra spår direkt. Form för seger och värd en varning! Highspeed Call är snabbare ut i volt än med bil och man ska sätta helstängt huvudlag för att ladda och sedan släppa till eventuellt nr 7. Man vill ändå ligga lågt i stallet eftersom hästen har varit oplacerad vid två tillfällen. Starbecs Maclo är det oehört stor galopprisk på, Conny meddelade hela 70%, skulle han sköta sig så trodde han att hästen kunde vara långt framme, fick en del strul och hamnade i fel ryggar sist (glöm) är fint i ordning och kan duga om han sköter sig. Comeback hoppade efter att ha blivit hängandes i spåren efter en bit, såg inte fräch ut och Pelle ville ligga lite lågt inför detta. Admiral D inverne kan vara lite trevande från start, galopp risk föreligger, vingelläge, kommer till dödens?
avd2. Melby Venus visade hög kapacitet vid segern i november, har nu två lopp ikroppen efter vila, kommer att köras frammåt när tillfälles ges. Möter lättare nu än i lördags på jägersro. Barfota runt om är ett plus. Out of Question har tänt till hos sin tränare Witasp , mycket vass med en ryggresa. Ruskig avslutning senast jag fick närmare 1.10/800 från femte utvändigt. Näst senast avgjorde man enkelt efter en vass spurt från 3e utvändigt. Barfota runt om = +++. Princes Pellini ser allt bättre ut i aktionen och står fint inne i loppet. Kan nå ledningen vilket är guld värt. Aroma Grim avgjorde på ett rejält sätt i årsdebuten, kan öppna och kan sitta i spets om Anders vill. Ändå troligt att Anders släpper till Pellini för att få en ryggresa. Nice and easy känns lite borrlottad men denna dam tål att göra jobbet själv och jag väntar mig ändå ett tidigt avancemang av Kaj. Sårbar på speed men stark som få och går alltid ändå in i mål. Love Leg är orutinerad men under utveckling och dessutom duktig i årsdebuten, det sägs att hon är långsam ut men faktum är att hon har varit ganska tungt balanserad i de senaste starterna nu snackas det om att man vill rycka skorna och göra lite balans ändringar. Björn upp är spännande eftersom han brukar få igång hästarna. Lär få en fin resa och ska inte glömmas bort. Evita brodda har ett chansartat läge men var rejäl mot nr 2 senast. Kan speeda och löser man det från spåret bör man ha "lite" chans. Mojito är en fin häst som nu får en ny kusk i sulkyn, en vitamininjection? brukar avsluta bra och gör det nog igen? med rätt resa är man i striden.
avd3 Där heter min vinnare Nahar som är van att möta tuffare motstånd än detta, Robert Bergh andas optimism och jag tror att det blir seger. Hästen har inte gått i botten ännu och nu blir det dessutom barfota runt om. Vilka är motbuden jo enligt tidningarna är det Shaq is Back som ledde hela vägen senast över 1640 meter och såg fin ut men vilka slog han egentligen jo 12-årige Jasper Line och S.J.´s Photocopy ¿ två hästar som rankats bland de sista i detta startfält ...Nej detta vinner Nahar.
avd4 kan det skrälla och en sådan skräll kan heta Yank Dreamcatcher som tar spets på tre steg. Har vunnit sina flesta starter över dagens distans och får "Magnus" bestämma en bit kan detta drag leda loppet runt om! Vid tempo vill jag varna för Super Otto som möte tuffa hästar i årsdebuten, hästen har utvecklats markant och fått en finare teknik än tidigare. Man funderar på att rycka alla skorna och tror på ännu en växel. Blir det tempo tror jag Melander junior kan sitta på leken. 6%. Bäst form utav de som är streckade är nog nr 5 men frågan är vad Pelles häst hamnar för spets är ju redan upptaget, risk för dödens och där är man sårbar. Min fina stina får Örjan i sulkyn för första gången, kan ge en extra växel trodde stallet och hon känns spelvärd i ett öppet lopp.
avd5, väldigt öppet och svårlöst, draget heter Heimdall som aldrig fick chansen senast efter att ha suttit fast med massor kvar i linorna, uppanmäld senast men gjorde ändå ett hyfsat lopp. Hästen vinner sällan men brukar ändå vara bland de fyra i mål. Bra inne annars penga mässigt och kanske kan Cleas lotsa honom till seger nu? hästen äger toppform! Granesa har läget.
Belgrado i avd6 har ett perfekt läge eftersom hästen är väldigt kvick ut, kan mycket väl leda loppet runt om. Ser bra ut på pappret.
i avd7. Tror jag mest på Caddie Gallant frågan är dock om han kommer till ledningen eller ej? risk för att han blir kvar i dödens eftersom Juha vill köra i spets med Ginger Belle. Draget heter Incribadible som äger fin fart och kan få loppet kört i halsen om tempo vilket det luktar långa vägar. By air är också bra, galoppen senast oraar dock men det verkade vara som att hästen blev skenerad av annan häst, eller var det gamla synder som upptrappades?
Spiken: Nahar
Lillspiken: Belgrado
Utgångar: Melby Venus avd2 och Caddie Gallant i avd7
Lycka till....
Senast redigerad av Klanke den 2013-03-29 klockan 23:00.
|