Svanstedts chanser
++++
Mellby Venus (V75-2) var lite seg senast och hon var klart piggare på Solvalla i starten innan. Hon har gått två lugna jobb i veckan och känts fin i båda. Vi startar tätt nu och hoppas att hon kvicknar till med ett par lopp i kroppen. Det här loppet är inte lika tufft som senast och dessutom är läget bättre. Hon har springspår på tillägg med springband och det är positivt. Hon öppnar snabbt och jag har lite feeling att hon kommer att göra ett bra lopp och räcka långt. Är banan fin så blir det barfota runt om och det är ett klart plus, även om det är en häst som tävlar bra med skor också. Hon är min bästa chans i omgången.
+++
Aroma Grim (V75-2) har gjort en start efter vila och var bra då vid segern. Men det var i ett enkelt lopp och nu är det klart tuffare i V75. Hon måste rekordsänka om hon ska räcka till seger men jag tror också att hästen har gått framåt med loppet i kroppen. Hon känns fin och formen ska vara bättre och hon är rätt så skaplig iväg i starten. Det här är ingen tokig häst men jag ser henne främst som en platschans här eftersom hon möter tuffare motstånd. Är banan fin blir det barfota runt om.
By Air (V75-7) galopperade i en trång situation kort efter start senast. Det var en häst som galopperade på ena sidan och det blev lite trångt och jag fick ta hårt i honom. Normalt är hästen travsäker och galopperar inte så det var ett olycksfall i arbetet. Han har tränat bra i veckan och det kändes i måndagsjobbet att hästen har full form nu med lopp i kroppen. När han vann i årsdebuten var han lite seg i benen men känns klart rappare nu. Är väl en av flera som kan ha lite chans med rätt resa. Det blir barfota runt om ifall banan tillåter det.
++
Hey Honey (V75-2) spurtade bra i Norge senast och gick en fin tid trots att banan var tung och opassande. Det var en plusbetonad insats och hon borde även gå framåt ytterligare form-mässigt med loppet i kroppen. Men även om hästen rekordsänker och går en 1.15-tid här så räcker hon ändå inte till seger. Hon får försöka ta en hygglig placering. Hon går alltid med skor så blir det broddbana är hon inte så missgynnad som de andra.
Monster Drive (V75-3) har han tränat kontinuerligt i vinter och känns riktigt fin i jobben. Förutom intervallträningen har han även gått rundbana och det snabbaste efter 1.22 över full distans. Han har fått ett bra läge och eftersom han är startsnabb borde vi få rygg på ledande Shaq Is Back. Jag tror inte att han kan vinna och hoppas kunna lifta med till en plats i bästa fall. Han är bäst barfota runt om och går så ifall banan är fin.
Jill Tilly (V75-6) har gjort en start efter sitt uppehåll och var med i en tuff körning i början men var ändå bara sådär till slut. Hon har säkert gått framåt formmässigt med loppet i kroppen och har känts fin i träningen efteråt. Jag tror ändå inte att hon räcker till vinst utan vi får smyga med och vara nöjda med pengar. Barfota runt om.
Janthom Kåpe (V75-7) har gjort en start efter vintervila och gick väl bara sådär till slut. Han borde ha kunnat spurta lite bättre och jag hoppas och tror att hästen är bättre nu med loppet i kroppen. Men han räcker ändå inte mot de bästa här och får vara nöjd med pengar. Hästen går barfota runt om.
Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|