Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-31, 10:22   #88
laxdasen

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Spännande att du sågar By air, en häst som ännu inte förlorat felfri i Svanstedts regi. Som Svanen själv säger är sin bästa vinstchans, som startat flest gånger på V75 och har störst vinst% på v75. Möter inte så mycket värst motstånd heller. Perfekt rygg på startsnabb häst med.

Men men, det är lättare att säga att en häst inte vinner än att den vinner. Du får istället lära dig bedöma vinstchansen kontra vad den är spelad till. Finns många hästar som bedöms vinna kanske 7%, men står i 1%. Att chansen är större att de inte vinner är klart(13x utav 14 vinner de ej), men i längden så är det det som skiljer en vinnare från en förlorare. Nämligen att spela på underspelade/understreckade hästar i förhållande till reell vinstchans. För den gången du tar betalt för den enprocentaren så har du redan gjort upp för dina tidigare förluster. Om du däremot jagar hästar som har 50% vinstchans men som återbetalar 35% så är du fortfarande förloraren i längden.

Min bedömning ä solklar.Finns ingen bättre på maknaden...ja lämnar jag ut stenklara som vinner med hundra meter så får jag skit för det och när jag av ren snällhet ger er 7 st chanslösa som ni kan ta bort så duger inte det heller...ja vad ska man säga....det är en samling trötta människor som sitter här...var lite tacksamma istället!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stall 4 (+2), Ryssen (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat