Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-02, 16:33   #24
robfri
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

& travnet ger klartecken på Vision Frometro

Loppanalysen:
6 Vision Fromentro är en häst man håller väldigt högt i stallet och det var mycket positiva rapporter på honom inför senast i Gävle, jag trodde också en hel del på honom den gången. Westholm kom dock aldrig förbi Lasse Punkari och Valmy den första biten senast och valde att krypa ned i rygg på denne, ekipaget fick sedan aldrig chansen och Vision Fromentro såg lysande ut som fastlåst. Gången innan det imponerade han med 1.12 sista 700 från andra par utvändigt vid lätt seger. Jag gillar den här hästen.

Även om han inte tog sig förbi Valmy sida vid sida senast, öppnade Vision Fromentro bra och jag tycker också tidigare att han visat sig vara kvick. Som jag läser loppet placerar Jörgen Westholm honom tidigt i ledningen här och sedan har jag svårt att se hästen förlora med tanke på hur han såg ut senast och gått på slutet. Westholm ska dessutom kunna kontrollera värsta konkurrenten 1 Lasken Palema som Westholm bör kunna fånga upp i rygg och med stallkompisen 4 Ukndo du Vivier fram utvändigt låser dom loppet?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat