Intervju
Citat:
Jorma Kontio kör följande hästar inom V86-spelet på sin hemmabana Solvalla:
V86-1
7 Order By Mackie svarade för en godkänd insats i årsdebuten och normalt bör hon bara gå framåt med loppet i kroppen. Vi brottas med ett trist utgångsläge men med en vettig resa ska hon ses som ett platsbud.
Jorma bedömer segerchansen: 15%
V86-2
8 New Approach är en topphäst som övertygat i de fyra starter han gjort i Timo Nurmos regi. Nu brottas vi med ett trist utgångsläge men han är stark och oöm för positioner och jag kan inte vara annat än optimistisk. Han ska ses med bra segerchans.
Jorma bedömer segerchansen: 70%
V86-3
5 Salt And Lime har utvecklats på ett positivt sätt för varje start och senast höll han farten starkt efter en resa utvändigt om ledaren. Han är startsnabb och från ett fint utgångsläge bör vi få en bra resa. Han tillhör en av dem som gör upp om segern.
Jorma bedömer segerchansen: 40%
V86-4
2 Grandseigneur är en storvuxen herre som skötte sig godkänt i kvalet för några månader sedan. Känslan är att han kan behöva något lopp i kroppen innan den rätta formen infinner sig. Jag är först och främst nöjd bara han gör en bra insats.
V86-6
3 Miss Golightly är ett kapabelt sto med fin inställning till tävlandet. Hon är startsnabb och skulle vi nå ledningen från vårt fina utgångsläge är min ambition att även köra i den positionen. Hon tillhör en av dem som gör upp om segern.
Jorma bedömer segerchansen: 40%
V86-7
4 Twigs Voici var det länge sedan jag körde men hon har fått ett lopp i kroppen efter vintervilan. Hon blev oplacerad men hon bör gå framåt med det loppet i kroppen. Hon svarade för jämna och säkra insatser under fjolåret och från sitt fina utgångsläge kan hon vara ett platsbud.
V86-8
2 Engla Håleryd har verkligen hittat stilen och jag har varit mycket nöjd med hennes insatser i vinter. Senast galopperade hon kort men hon kunde ändå komma tillbaka och spurta till en säker seger mot tufft motstånd. Det är några tuffa stayers som jagar oss från tillägg även denna gång men hon är värd en markering på V86-kupongen.
Jorma bedömer segerchansen: 35%
|
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|