Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-04, 12:23   #547
schtek

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6887
Standard

Vancouver - Edmonton
Vancouver kommer med 2 raka torsk och 4 vinster innan dess. förlorade mot edmonton näst senast med 4-0 som sagt. innebördes möten innan dess är
3-2, 2-3, 3-0, 5-2. Vancouver har inte övertygat iår, men går väl inte helt att räkna bort på hemmaplan. vancouver har spelat 2 borta i rad och nu väntar 3 hemmamatcher med oilers först ut. Vancouver har vilat i 2 dagar.

Edmonton har som sagt hittat en grym formtopp, 5 raka vinster. och imponerande en imponerade 8-2 vinst borta mot calgary natten till idag. de spelar 3 till bortamatcher och spelade som sagt senast igår. nu vet jag inte hur mycket det påverkar när de är inne i sånt flyt men kan var värt att tänka på. kanske man ska vikta lite mot edmonton mer intressant streck% där. jag tycker iaf 4an på vancouver är överstreckad just nu.

Vancouver: 1,2,3
Edmonton: 2,3,4(5, intressant %)
(finns väl plats för några/något lyxstreck beroende på hur vi spelar de andra matcherna.

Utgångstips: 1-3

Toronto - Philadelphia
Toronto har bra form vunnit tre senaste matcherna. senaste matchen spelades lördag natt (vinst 4-0 borta mot ottawa). de har alltså flera dagar utan match och borde således vara rejält utvilade. inbördesmöten har toronto vunnit två senaste med 4-2 och 5-2.

Phildadelphia har kommit igång och jagar nu slutspelsplats och varje match är extremt viktig för dem. de har spelat 5 matcher i rad hemma och har 3 vinster på de 3 senaste och 2 förluster innan. Flyers spelade som edmonton natten till idag. (vinst 5-3 mot Montreal).

känslan är att det kan bli mycket mål i denna matchen då båda lagen producerar framåt och släpper in en hel del. trots att flyers är b2b vill jag inte räkna ut dem helt i denna matchen.
någon som har koll på covers.com kanske kan kolla hur det gått för flyers och edmonton när de är b2b? om man gillar statistik. dock känns det som statistiken inte hjälpt så mycket på senaste i nhl utan mer dagsform som avgjort. kolla bara på rangers - penguins 6-1 igår.

Toronto: 2,3,4,5
Philadelphia: 2,3,4 (5 lyxstreck)

Utgångstips: 4-3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+3)

Senast redigerad av schtek den 2013-04-04 klockan 12:24.
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat