Citat:
Ursprungligen postat av Hilding
Jag är helt enig. Till >75% är det garderingstvång. Jag gillar verkligen hästen, fantastiskt fin på Valla. Även senast tyckte man ju att den gjorde en kanonprestation. När man sen ser att tiden landade på 16,3 är jag inte lika säker längre, övriga tider denna dag var avsevärt bättre, finns en risk att det såg betydligt bättre ut än det var.. Given A på jokern men ingen spik är tidiga tanken.
|
Garderar kanske jag också gör, men inte pga. av att Checco Boko gjorde ett dåligt lopp senast - det var ett riktigt bra lopp han gjorde...
Angående tiderna skall man aldrig stirra sig blind på dessa då de oftast är totalt missvisande - man måste sätta in dessa i ett sammanhang om de skall ha en bärighet. Senast var det volt och banan var småknepig. Samt att det inte blir något högre tempo efter den jobbiga starten CB fick och att denne var megafavorit - Jorma drog ju ned på farten så mycket han kunde, något han inte gjort om han kommit direkt till spets och då hade tiden varit betydligt bättre och han då troligtvis även vunnit lätt...
Fick stryk av en häst som fått bättre lopp och med bättre fäste längre ut i banan och som var riktigt bra för dagen - denne kommer jag nog inte våga lämna ute nu heller...
Kihlström upp nu!