Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-09, 15:30   #600
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Här kommer mina tankar, lite kortfattat!

Gala - Real: 1,2,3-1,2
Som jag skrivit innan tror jag på en avslagen match i den mån vad gäller spänningshalten. Däremot behöver det inte betyda att matchen blir tråkig, Real kommer vara nöjda med att ha gjort ett mål, samtidigt tror jag inte man håller nollan. Minst lika stor chans imo att Gala gör tre som att Real gör det, men procenten lockar mkt mer på turkarna.

Dortmund - Malaga: 0,1,2-0,1
Två lag som är ovana att spela sådana här typer av matcher, i Dortmund är orutinen av CL-slutspel enorm, i Malaga finns en del spelare som tidigare varit i denna situation med andra lag, sånt ska inte underskattas. Vad händer om det står 0-0 en bit in i andra, vågar Dortmund ösa på som vanligt? Vem trodde att det skulle bli 0-0 i första!

Cardiff - Barnsley: 0,1,2,-0,1
Grunden till Cardiffs serieledning lades under första halvan av säsongen. Under 2013 har man inte vart lika starka men verkar likväl hålla undan i vägen mot PL. Barnsley kämpar på mot nytt kontrakt och man gör det förtjänstfullt. Cardiff har på sina tio senaste hemmamatcher i ligan 5-3-2, men bara en av dessa segrar har skett mer mer än ett mål. Det är dessutom enda gången man gjort mer än två mål under samma period. Barnsley har gjort det hyfsat borta efter nyår och man spelade i helgen 0-0 borta mot Crystal Palace. Tror på målsnålt.

Millwall - Sheff Wed: 0,1-0,1,2,3,4
Lurig match, framförallt med Millwalls FA-Cupsemi runt hörnet på ett fullsatt Wembley. Det måste finnas i spelarnas huvuden redan nu. Millwall har dessutoim fem raka hemmamatcher i serien utan seger, fyra av dem har förlorats och man har bara gjort ett mål på dessa fem matcher. Även här luktar det målsnålt men om man brister lite i fokus så kan Sheffield få bra utdelning, 3,4 på bortalaget står just nu i 5 resp 1%!

Ser bra ut tycker jag. Jag önskar bara byta till mig 0:an på gala ist för 4:an på sheff w. Dock såg nu att 0 på gala var hela 31%, så jag förstår din tanke på spel-%en!