Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-09, 15:42   #4
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8842
Standard

Ville Karhulahti om SHJ:s hästar

Knifetown Action (Lopp 4, V86-1) gör första starten sedan i oktober och har kastrerats under uppehållet. Vad jag förstår har det ingreppet givit positiva effekter. Han ser i alla fall fin ut i jobben, även om han som snabbast gått bara 1.25 på Stora Alby. Lång distans är ett plus för honom i comebacken, men han behöver rimligen något eller några lopp för att hitta den rätta formen. Blir Knifetown Action trea-fyra är vi nöjda.

Elit Sjöhammar (Lopp 9, V86-6) tycker jag har en bra uppgift den här gången och det ser intressant ut, eftersom han är snabb, stabil och sannolikt gynnad av 1640 m. Han har visserligen aldrig startat med framspår bakom bil, men det är säkert en fördel. Elit Sjöhammar har inte alls varit så tokig i de senaste starterna, även om placeringarna varit blygsamma. En viss chans tillmäter jag honom med tanke på förutsättningarna.

Chapeau (Lopp 11, V86-8, DD-2) är en jättefin häst, som visade framfötterna redan som treåring förra året. Återkommer nu efter vinteruppehåll och har tränat bra. Han var inne på Solvalla häromveckan och gick ett 1.20-jobb på tilltalande sätt. Under måndagen tränade han på rundbanan här hemma och travade fint, men ska man vara petig hängde han en aning på en töm. Chapeau har visat förut att han är snabb iväg, så läget ser lovande ut. Han ska räknas med chans direkt.

Källa: www.stigh.se
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat