Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Ni vet i alla fall min inställning vid det här laget - i denna tävling skall resultatet av rekarna även spegla slutresultatet i toplistan, allt annat är ju bara löjligt... Jag kan inte förstå att på en spelsajt vars själva existens är resultatinriktad, så skall INTE resultatet på rekarna tas med i beaktning - förstår inte detta alls...!
Och kom nu inte med detta eviga tjat om swings och att en rek kan vara bra även om den inte sitter - jag VET detta, har själv sagt det på detta forum, flera gånger - så snälla...!
Varför behöver det ena utesluta det andra - betygsättningen skall självklart enbart vara en del utav ett antal parametrar som avgör topplistan - absolut INTE av störst betydelse, det skall resultatet av din ROI, hitrate eller något, i slutet utav månaden ha...
För annars blir det som jag ältat och RobinD så elegant sade det och jag citerar:
|
Om vi åsidosätter det med värde och varians för den diskussionen har alla redan haft och vi har samma ståndpunkt där.
Det handlar inte om att peka ut dåliga tippare eller duktiga tippare. Utan det är en månadstävling där resultaten nollställs varje månad.
Problemet är den att 10-15 rekar som någon har på en månad inte kan bedömas på. Säg att du rekar 10 spel, snittodds 2. Du går 6-4 eller 5-5. Skillnaden mellan ett ROI på 100% eller ett på 120% är bara 1 spel som diffar. Detta tycker vi är orättvist och därför bör inte spegla en rekares placering. Men ni kanske tycker olika?