Citat:
Ursprungligen postat av overpace
Undrar om det inte är dags att sjöa mer än obegränsat?
Veckans största Checco Boko. F n 67% på insatsfördelningen (har slutat kolla % av kupongerna utan kollar numera bara % av enkelraderna-mer relevant i mina ögon), Porthos Amok 10% och Bear Beta 5%.
Checco-hur bra var han senast? 3e med rygg till utv ledaren, trött i början av upploppet och bottnad i mål på 16,3m. Okay, öppningen var jobbig och banan var inte direkt snabb, men stjärnprestation? Inte i mina ögon. Distansen denna gång kan vara ett plus men är han så snabb ut att det är bergspets och i så fall är det bergvinst? Någon påpekade möjligt reshästminus och att bottnas på lite lös bana kan sätta sina spår hos orutinerad häst. För stor favorit!
Porthos-han vann senast där Checco var bottnad. Från 6e utv och utan att vara bottnad. Han lurade i varje fall mig efter en svag insats på 3140 gången före. I efterhand kan man konstatera att det inte finns några prestationer (3 starter) som visar att han skulle vara gynnad av lång distans. Jag hoppas och tror att det är tvärtom och att Örjan bjuder på en patenterad ingen-mjölksyra-hos-Melanders-dödenskross om Checco skulle få ledningen.
Bear-kan i varje fall inte vara kass. Tog enligt Guidens kortkommentarer ner Rapido Va Bene från dödens näst senast. Denne var skaplig som tvåa i V75 på Momarken bak Mister Pepper. Senast tog han ledningen i ett störreårgångslopp i Norge, släppte och var knappt slagen tvåa av en av kulltopparna Thai Broadway. Kan få samma lopp som Dragon Tooma fick i V75-1 förra veckan?
Tycker även det finns viss chans till storskräll i detta lopp. T.ex. Gigant Proud med Erik. Litet kuskplus, eller...?
|
(har slutat kolla % av kupongerna utan kollar numera bara % av enkelraderna-mer relevant i mina ögon)
Hur får man fram detta ?