Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-11, 19:48   #47
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Detta är inte min starka sida men även detta vet ni vid det här laget - det hindrar inte mig, i alla fall, att försöka få till en rättvis och sjysst tävling som de flesta kan leva med, regelmässigt sätt.

Vad sägs om en kombination utav betyg, någon sorts uträkning mellan hitrate och oddset på de rekar som gått in? Inte vet jag - det här kan ni mycket bättre, det rent matematiska, menar jag...

Den dagen då du, eller någon annan, kan presentera en lösning där resultatet på reken kan vägas in och samtidigt utesluta variansens påverkan så lär det bli som du vill.

Men eftersom det inte går så lär det inte bli så, såvida crew inte beslutar sig för att göra likt guldspel eller liknande där man endast tävlar med flesta vunna units vid månadens slut.

Försök få en rättvis tävling om resultatet på reken ska spela in när jag snittar 1.62 i odds och någon annan snittar 2.70 eller högre.

Resultatsdiskussionen är dödfödd så länge syftet med tävlingen är att höja kvantiteten på rekar och informationsflödet på sidan, vill man se vem som vinner mest så finns det topplista över sheets med högst ROI (att den inte fungerar är en annan sak, som dessutom ska åtgärdas om jag minns rätt).
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat