Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-12, 13:54   #152
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det du skriver är säkerligen korrekt och tack för förklaringen - men ikväll så är jag inte kapabel att ta in detta så jag återkommer i morgon med, mycket troligt, fler frågor...! Hehe! Har druckit både en och två 16-års lagavulin och är inte riktigt klar i skallen...

Du verkar dock ha koll på detta så återkom gärna med fler intressanta iakttagelser kring detta "fenomen" - det är uppskattat!

Jag tror att man rent allmänt inte ska övertolka skillnader mellan fördelningarna. Ju fler streck totalt i ett lopp desto större skillnader. Många startande i loppet, ingen klar storfavorit i loppet, att loppet är ovanligt svårlöst, att loppet går som första och därmed drabbas av "TV-systemssyndromet" eller att loppet går som sista och drabbas av "filsystemssyndromet" eller tvärtom eller bådeoch eller varkeneller, allt detta påverkar i viss mån

Den jämförelse jag gör är väl snarast mellan insatsfördelningen och det vinnarodds som jag tycker verkar rimligt. Förr i tiden kunde man räkna "totala streck" i ett lopp för att kunna se i vilka lopp folk garderade och själv möjligen göra tvärtom. I takt med att filsystemsspelandet växt har streckfördelningen blivit alltmer svårtolkad. Så känner i alla fall jag det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat