Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-17, 14:12   #74
boored
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Saa du menar att system inte funkar?
Hur kann jag daa vinna t.ex.satse 40 spenn paa ett system och vinna 9000?
Hur maanga 1000 maaste du spela foer paa Sigelspel foer att komma upp i
samma belopp? Da blir det oansvarlig gambling, det ligger inte foer mig.
Vad jag sagt är att system inte gör nån skillnad i slutsumman, är bara tidskrävande, kräver mer brm. Oansvarlig gambling?

Om matcherna/oddsen är samma: hur många parlays får du satsa för att med samma sannoliket vinna denna summa i långa loppet?

Om du har en dubbel av två 50%are jämfört mot samma singlar. Vi säger för enkelhetens skull båda matcherna är 2,00 i odds och vi spelar en dubbel om dagen.

Singlar(50%sannolikhet/spel): varannan sitter i längden, satsas 100:-
satsat 2*100:- = 200, vunnet =200, klart dag 1

Samma singlar i en dubbel: måste du spela 4 ggr för att en ska sitta i långa loppet, här satsar du hälften/spel då sannolikheten att träffa är 50% mot ovan.
satsat 4*50:- = 200, vunnet =200 klart dag 4

Lika mycket satsat lika mycket vunnet +/-0, konstigt vore ju annars? Skillnaden är i antal spel/tid det går åt för att uppnå samma med dubbel-varianten och större skillnad blir det ju mindre chans att träffa.
Oansvarlig gambling? Är det inte tvärtom isf?

Citat:
Vaerde er det i alla matcher uansett Odds, jag ser knappast paa odds, jag
spelar efter min statistik. Naar flera lag spelar X i upptil 70-80 % X i laanga
perioder, och andra spelar 80 % X paa hemmaplan hele sesongen, daa ligger
det vaerde i dessa, om oddsen er 2,6 eller 4,1 . Samlat blir det alltid bra.
Så om du ur din statistik kommer fram till att ett kryss kommer att inträffa till XX% så ser du inte på odds vid val av spel? Hur väljer du då vilka du spelar om inte sannolikheten har nåt med valet att göra? Odds är ju ändå inverterade sannolikheter? Varför ens anstränga sig till att räkna/leta fram %:er om dessa inte har nån betydelse vid val av spel i slutänden.

Om sannolikheten du har plockat/räknat fram ur din statistik > inverterade oddsets sannolikhet så spelar du med lämplig brm, allt annat är nonsens och Oansvarlig gambling

Citat:
Statistik + att prova nytt, kombispel aer verkligen roligt, oddsen kann ju
bli enorm. Enda hinder aer att jag limiteras ofta, men detta aer en hobby
saa det taal jag...

Lycka till med att prova naagot nytt & spennande!
Ja, roligt kan det vara och oddsen kan bli enorma, MEN slutsumman är densamma i långa loppet, variansen ändras och därmed kravet på brm.
Limiteras gör man lika ofta om inte oftare i singelspel.
Nej, det är inte nytt att påstå man kan ändra värdet i spel med att kombinera dessa sinsemellan på olika sätt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5)

Senast redigerad av boored den 2013-04-17 klockan 14:14.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng