Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-19, 12:40   #322
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Inbrott på gång?

När jag skulle åka ut på förmiddan så låg ett blankt vitt papper (halv A4) nedanför brevinkastet. Tänkte inte så mycket på det men sen började jag fundera...

Ligger papperet kvar efter ett par timmar så är det förmodligen ingen hemma och ett oväntat besök är nära förestående, tänkte jag. Hade ju ingen lust att sitta hemma och vänta, lappen var ju dessutom borta så jag borde klara mig även om teorin stämde. Fast jag hade ju kunnat plocka undan det synliga guldet kom jag på inne på Kvantum. Inga mängder/värde men fan så onödigt så jag sköt upp vårjackan och cyklade hem istället.

Ingen hade varit här och nu har posten kommit så då plockar jag bort den också innan jackprovning och lunch. Fast guldet får allt följa med i innerfickan.

Vad tror ni lappen hade för syfte, är jag nojig eller?

Annars har jag klassat min lägenhet som inbrottssäker. Står man vid ytterdörren så ser man rätt ner på gården genom trappfönstret. Och givetvis gäller det omvända. Man ser rätt upp i trapphuset till dörren från gården = ingen bra brytmiljö. Har åtminstone funkat så i 28 år.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat