Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-23, 17:32   #54
Pohjan
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Z-värdets tolkning är: Hur stor är sannolikheten, uttryck i %, att någon med edge = 0 % (t.ex. låt en slantsingling eller en katt bestämma dina spel, då är den förväntade edgen = 0) skulle få resultatet i ditt spreadsheet? Att det är 5 % chans är ju bättre än om det är 20 % chans, eftersom du vill att ditt resultat ska distansera sig så långt bort från 0-utfallet som möjligt. Då är det också mest troligt att du har en verklig edge. Man brukar prata om att vilja ha 2 standardavvikelser i signifikans, då är vi nere på 5 %.
Men jag då som har 47% då skulle det betyda att det är 47% chans att min 2åriga son skulle ha samma resultat som jag? Har jag förstått det rätt då? Och sen undrar jag vad mina 2.xx i bionomal står för eller vad det betyder på svenska

Tack på förhand
Pohjan
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat