Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-24, 17:32   #49
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Klart som fasiken man kan och bör ibland dubbla ett system... Om du i ett lopp har Copiad och Mack Lobell som favoriter och tredje hästen är, enligt dig och de flesta "experter" Dashing Step - detta scenario förekommer även om det är otroligt sällan...

Har du ett bra system pågång och du inte vet vem av Mack Lobell eller Copiad du skall spika, gör då inte detta - är din rad möjlig att ge en stor utdelning, varför chansa bort en storvinst - denna/min diskussion förutsätter självklart att du spelar för pengar som du har råd att förlora, som alltid...

Jag har själv, enligt ovan, suttit och velat och sedan spikat och för att sedan se den andre storfavoriten i loppet vinna, har hänt flera gånger på mina 30 travår - jag såg där, en gång, över 250 laxar dansa ut ur min plånbok! Gissa om jag vara förbannad i veckor efteråt då dubblingen bara kostat mig 250 kronor till extra... Dumdryg är inte detsamma som att ha en bra money managment...

Angående spelvärde - det skall man självklart leta efter, men INTE i alla lopp, dvs. man skall i alla fall inte spela efter att enbart ha med de med bäst spelvärde! Ni som tror slaviskt på enbart spelvärde - spela då dessa ikväll och se hur många rätt ni får! Det är ju mixen av favoriter och skrällar som ger utdelning - även i det långa loppet... Hur ofta ser man en rad med enbart skrällar, aka, hästar med spelvärde - särskilt på V86, som oftast ändå ger multum...?

Till syvende och sist är spelvärde ett väldigt subjektivt "fenomen" - du lägger ju in dina egna värderingar och ställer de gentemot klabbets... Vem säger att just du har "rätt" - du kanske TROR du spelar med spelvärde, men i själva verket är du kanske värdelös på att ranka hästarna inbördes och efter deras %-mässiga möjlighet att vinna...! Stor skillnad!

Jag reserverar mig mot möjliga tankevurpor och syftningsfel, hehe...!

Lycka till ikväll, alla! Det behöver vi!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stall 4 (+10)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat