Citat:
Ursprungligen postat av copiad
Bjuder på lite tips. Ej i rankordning!
V86-1:
6 Digital Ink
Omgångens bästa spik. Körs till spets och går den barfota ska det mycket till för att den ska torska detta lopp.
V86-2:
A: 9
B: 2-3-6-8-12-14-15
Jones toppchans felfri och om Hanné kör i tid. Bakom finns många roliga på strecken. Klassisk utgång på Jones mot många spelvärda.
V86-3:
1-8
Kanske en dum dubbling med en årsdebutant från spår 8 men hästens insats i ett lopp på Jägersro förra året sitter fortfarande på min näthinna. Hästen är bra. Annars talar mycket för 1 till spets och bra chans. Dessa höjer sig. 2 visar tråkig skalle och känns överstreckad. 6 visade kapacitet ifjol men man låter sådär från stallet. 12 riktigt bra senast men känns bortlottad här då den gjort sina klart bästa lopp från spets (främre träffen).
V86-4:
10 Askens Valencia
Efter strykningen på 9 är det väl bara drämma in spiken på 10 här. Jobbar fint och man ska köra barfota direkt. Tror den bara vinner. Värst emot är såklart 12 som var grym senast. Är dock en helt annan häst i spets och när den får gå på i eget tempo. Nu har man sagt att det ska bli ett passivt upplägg och om man inte ändrar sig får den väldigt svårt utmana 10 med ett sånt upplägg. Kanske inte ens optimal balans heller? 5 mycket streckad men är verkligen ingen tiger i slutstriderna och överstreckad.
V86-5:
1-3-4-5-6-8-9
Ett jättefint lopp där dom tre mest streckade absolut kan fällas. Framförallt 3 och 8 som man aldrig kan lita på. 1 däremot radar ju upp bra insatser. Kan dock inte öppna och liite strulrisk är det allt trots litet fält. Loppets drag är ju givet i 5. Den har ju löpt lika bra som 1 på slutet och verkar vara under kraftig utveckling. Stormvarning för den till bortglömd %. 6-9 bra spurtare och 4 är väl kanske ett extremt lyxstreck men tyckte den såg laddad ut vid galopp på valla för fyra starter sedan mot några av dagens motståndare. Ojämn men känns kapabel.
Sen har jag inte hunnit med mer.
|
Ett exempel. Så här skrev jag om de fem första avd igår. Vad är mest intressant att läsa? Det jag skrev först eller detta?
1: 6 vinner med hundra
2: 9 kanske vinner men tar med några till
3: 1 och 8 är bra hästar
4: 10 spik
5: här tar jag några stycken
Behöver knappast ställa frågan. Såna inlägg som mitt sista här nu är ju så ointressanta så det är löjligt.