avd1. antingen tror man att loppet blir serverat för Panne de moteur o spikar, men On track piraten vill köra i ledningen och vrf ge bort loppet? det kommer bli hård körning, 3 on track piraten har sett fin ut i guld. Kan dessa två bli trötta när de kör mot varandra? nja knappt, men nu i de första starterna på året känns det lite osäkert, någon får smyga med och spurta förbi i sådana fall, vore kul om de kunde rycka skorna på 2 Nelle Käck för första gången..kanske inte har fötter för det vad vet jag. Annars 9 labero broline går fint om den står på benen. Jag kommer iaf kolla värmningar och är inställd på att ta minst 3 streck i detta lopp.
avd2. som någon annan skrev, kolla 5 stepping memory, kommit före prawns o on track piraten på just denna distans..!!!:O de är inte själva så uppåt på hästen men den har gått nått lopp nu och formen borde vara på g, kanske ingen spik men klart första häst..18%. Scoot to score är väldigt fin och om den går iväg hyffsat så tror jag den kan få ta över efter ett tag och mkt väl vinna. 57% är ju helt ok på den också. många som tar bort den? lr finns de som är helt inne på poobong..inte jag..fast det blir kanske ett 3e streck på den för örjan brukar måtta in nosen på linjen från bakspår bara det blivit lite körning där framme..samtidigt vem ska dra fram poobong? den kan inte vinna om den får gå själv i 3e..
avd3. jasper lane till spets släpper till up date hoss som släpper till francais du gull som trycks på av oracle...a inte vinner rakas från 4e invändigt iaf..nu gör den väl de; iceland har sett så himla tjock ut men den kom trots allt 4a i guld senast o e ju en rätt bra häst..haha. johnny takter spår 10 gillar det ju mer jag tänker på det. 6 o 10 bra lås om man inte tar alla förutom 1,2 o 7.
avd4. Halsta lotus vann med 5 längder senast, den fick vinna o mår säkert gött av det. 4 junior såg tydligen trög ut i debuten, går säkert starkt nu. men jag tror att lotus sitter i spets efter ett tag och jag tror inte junior tar lotus bakifrån...tolka inte det där fel. någon på forumet som skrev att stallet själva tror på mest på lotus. den står i 60% nu o jag tycker det känns som en sund spik då det inte verkar vara så många motbud i detta kallblodslopp.
avd5. Pink Elephant gick 14.1 på distansen för mer än ett år sedan, finns ingen annan som har rutin och styrka som denna i loppet. jag är inte helt såld på hästen men det känns som en bra spik när man kollar o så sitter örjan bakom vilket gör det ännu lättare att spika. jag tror att ulf ohlsson per lennartsson o jahhny takter är förnufftiga o släpper den rosa elefanten förbi för att inte själva komma sist, visst dem 3 kanske kör sinsemellan för ryggen på örjan.
avd6. bara för att 5 stein daylight spurtade fint 6 längder bakom indigious så tror jag inte den är så på g, den har gått lite knackigt i år, visst kanske är bästa hästen men känns inte som den klaraste i omgången. den har flera invändigt som tror på segerchans. 5 stein kanske blir släppt o vinner lätt som jag förklarat att hallsta o pink gör men kan inte tänka så hela tiden...nu blir det körning igen...(jo kom på nu att det "hetta" till lite i vass lr kass där erik verkade tro lite på 2 tambur o tyckte 5 stein var "kass" medans per programledaren tyckte 5 stein var helt klar o klasser bättre än de andra) det kanske sitter i bakhuvudet på erik imorn o drf blir det hård match. 12 northern spy intressantast på bakspår, den vann från spår 11 senast, bra chans om de blir trötta där framme, northern kan mkt väl få draghjälp också tror jag.
avd7. 64% på ou glide? knas. den kanske ska med som 4e häst. oolong hamnar 3e invändigt? tufft att vinna därifrån men örjan kör. han smyger in på innerplan o rundar korvkiosken (finns ingen kiosk där men ändå) innan han hittar andra ytter och maler ner dem andra på det långa upploppet..troligt?nja lite kanske.. annars 9 ed you efter lopp i kroppen, att den är vass på distansen vet vi iaf. ska robert bergh få vinna något där uppe imorn så är det med 8 ted blågul, en nos bakom francais du gull i dens årsdebut på 12,9. lyxstreck 11 o 12, jag har ingen feeling för att de får det serverat men man har ju fel ibland, 11 o 12 på kort e tufft men är bra hästar med låg streckprocent.
okej en ranking i sista blir 9,1,8,2,11,12
|