Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-27, 12:58   #17
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

David P : Det var jag som skrev så om Lillen sisu och det står jag vid. Är som spelare otroligt trött på hästar som hoppar i 50% av loppen, som spelare vill man vinna pengar, och att , om hästen är anmäld till ett TRAVlopp att den faktiskt ska kunna hålla sig till rätt gångart, dvs trav. Det är inte alltför mycket begärt kan man tycka.

Dock förstår jag din poäng du gör senare om små tränare, vårda sin häst så den håller många år osv, det är ju självklart, men hade absolut nada att göra med det jag skrev om Lillen Sisu.

Tror nog att alla vi som tippar på trav gillar både sporten och hästarna, klart vi vill att de ska må bra, inte köras sönder och liknande.

Men det var inte det mitt inlägg handlade om, utan snarare att jag inte skulle spela mer på en häst , i dettas fallet Lillen sisu, förrän den visat att den kan trava och inte galoppera hela tiden. Det borde väl vara en självklarhet kan man tycka, eller?

Sen som KP och flera andra skriver, att vi spelare eftersöker ärlighet i intervjuer, är viktigast av allt! Att säga man tror stenhårt på sin häst och att det blir ett offensivt upplägg och sen köra 5e invändigt och inte ge hästen chansen att vinna, det är bara ett hån mot hela spelarkåren, inget annat.

Nej gärna behandla hästarna bra, men också mer ärlighet hos tränarna tack!

Och ja, jag kommer fortsätta klaga på hästar som galopperar i framtiden med, då det handlar om trav, inte galopp. Vare sig du tycker det är rätt lr fel.

mvh/Magnus
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat