Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-27, 13:04   #18
Lillis

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

DavidP - Full respekt för ditt resonemang. Har själv haft häst hos både amatörer och hos 2 av våra största tränare. (bördiga österut, så ni kan lista ut vilka det är). Jag kan väl säga såhär, har jag obegränsat och vill vinna - låter jag Timo träna. 1/5 kanske blir något. Vill jag åka till Örebro med matsäck och en termos kaffe så låter jag amatören träna och VÅRDA min häst.

Men samtidigt som du kör ditt mantra så lyssnar du ju inte på vad tex KP skriver. Det är ok att köra din häst, ge körorder etc precis som du vill. Bara man är ÄRLIG och står för vad man säger.

Det som kommer ta död på vår travsport är lallare som i alla veckans interjuver går ut och säger att "hästen går bäst i ledningen och nu när vi har spår 2 ska vi ladda", för att sen ta upp och slänga ner hästen på innerspår. Eller "näe vi har gett hästen många tuffa lopp så nu ska vi bygga psyke och låta henne få en vilsamma resa" och sen trycker upp hästfan i dödens.

Sen självklart om det aviseras laddning och en sko faller av eller något liknande det får man ju ha överseende med, det hamnar ju på oturskontot. Men det har alla spelare förståelse för.

Sen att stortränarna sjäva har ihjäl sporten för att de är för giriga är en annan diskussion.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat