Åke om sina
++++
Ne Me Quitte Pas (V64-1) är en rätt så bra häst när han är frisk och fräsch och han har bra kapacitet för klassen. Han var långtidsskadad i fjol men är nu tillbaka och känns fin igen. Senast i Momarken var han dock sjuk och nedsatt av en infektion. Efter att han frisknat till så har han tränat bra i sanden och även gått rundbanejobb efter 1.22 över full distans. Då kändes han riktigt fin och faktiskt klart bättre än han gjorde inför årsdebuten. Den långa distansen är ett klart plus för hästen är stark och att det är bakspår på tillägg gör inte så mycket. Han gick med skor och broddar i årsdebuten men nu blir det barfota runt om. Jag tror på bra chans direkt och det är min bästa chans inom V64.
+++
No Big Deal (V64-1) var faktiskt bra senast men tyvärr körde jag upp i framförvarande vagn så att han galopperade. Det var inte hästens fel. Han avslutade bra och känns stark och rejäl när vi tränar så den långa distansen bör inte vara några problem. Han gick en 1.12-tid direkt när han debuterade för oss näst senast och känns uppåt i form. Men han får visa att han kan vinna först och jag håller min andra häst som bättre i dagsläget. Går barfota runt om igen.
Running Girl (V64-2) är en rätt så skaplig häst men hon har lite fräschörproblem hela tiden. Hon gick bra senast och vann över lång distans men har stått över en del efteråt då hon som sagt är lite ömtålig. Nu har hon tränat på igen och känns rätt så bra i jobben. Det är inte alls någon tokig häst och från ett bra läge är det nog inte helt omöjligt att hon kan duga om det klaffar. Hon har sprungit på broddbana varje gång och att det nu är fin bana är mycket mer gynnsamt. Hon kommer att tävla barfota bak.
Ravenna (V64-4) är ett nyförvärv som gör första starten för oss. Han kommer från Danmark och har varit här i drygt två månader och känts ganska fin i sanden. Han har även gått ett par rundbanejobb i 1.20-tempo över full distans och känts bra även i dessa. Jag tror att han kommer att göra ett bra lopp direkt men att stå med tillägg över 1 600 meter gör det hela chansartat. Det är lite svårbedömt. Vi får ta det här som ett test så får vi se hur han står sig. Han kommer att gå barfota bak.
++
Hyacint (V64-5) höll rätt så bra senast med tanke på att det var stenhårt tempo med under 1.14 första varvet. Hon höll ändå till tvåhundra meter kvar och har tagit det loppet bra. Men här står hon stenhårt inne på pengarna och möter möter hästar som har tjänat dubbelt så mycket som henne. Jag ligger lågt. Barfota runt om.
Källa: Trav365/Sportbladet
|