Ämne: Travtrådarna
Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-28, 08:40   #16
messijah
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jag erbjöd ju häromdagen en effektiv och enkel lösning som fungerade bra den dagen vi körd på denna idé... Den gick ut på att vi har endast en tråd där i princip allt är tillåtet inom travets värld, dvs. denna tråd kan användas som chattråd, ge tips utan motivering, lägga in kopior på sina spel och/eller enbart kasta lite skit omkring sig, om kuskar o dylikt. Låg nivå, om ni så önskar kalla det. Vi kan benämna dessa trådar som enbart startas upp en gång per dag för ex. "Dagens trav 29/4".

Sedan har vi en andra tråd, som vi kan benämna "Travanalys och info", där vi är mycket mer högtravande och inkommer med "rena" analyser och kvalitativ info kring hästar och specifika riksspel, dvs. V75, V64, V86, V65 osv.

Med rena analyser menar jag då självklart med en presentation om hur ex. man tror att ett lopp blir kört, hårt eller lågt tempo, vem tar spets och/eller hur en häst hamnar till i loppet. Hur banan påverkar vissa hästar osv.

Det skall vara kort koncist och inte en massa "gissningar" - denna tråd skall innehålla fakta, inget annat (även om jag vet att det kan vara svårt att hålla isär detta så kan man ändå ge det en chans). Det skall innehålla information kring att en häst skall gå barfota och kommer vara klart förbättrad med denna balans, det skall vara info om att en häst inte går en meter med skor runt om osv.

Gärna info direkt från stallarna - svårt att veta sanningshalten men så är det ju med information i alla lägen - källkritik måste till. Sålla bland all information.

Det skall inte vara "info" av typen den är stenklar eller jag har hört att och sedan inte i alla fall ge en liten vink om var infon kommer ifrån. Relevans och kvalitet skall vara denna tråds adelsmärke...

Något sådan ser jag framför mig skulle fungera. Att det kommer behövas en inkörstid är ju självklart men kolla de två trådarna och särskilt då analystråden i fredags, var det väl, mycket bra info kom fram där i kort och koncis form... Serviceplays får vara kvar i en egen, tredje tråd, som vanligt men som kanske hårdmodereras mer och ger varningar och avstängningar om man inte kan lära sig att ge sharps istället för oändliga tack, hela tiden...

Vad tror ni? Ovan är bara ett förslag, går ju självklart att omarbeta, men grunden tror jag är sund.

-Analys och infotråd
-Chattråd
-Serviceplays

Detta var en bra idé! Jag tycker så klart att trav ska ha sin plats här med, lika stor som alla andra sporter; lösningen på kvantitetsproblemet löses ju ganska enkelt med detta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat