Ämne: V-4 solänget
Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-29, 10:40   #6
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

SS intervjuer till V4

Jan-Olov Persson är förkyld som attan men blåser iväg till Solänget idag med en mängd hästar, men bara en inom V4-spelet, och det är betrodde 9 Faks Nils (V4-1).

- Han löper ojämnt och är väldigt knepig i humöret. Senast fick vi känslan av att han trodde att det var klart efter 1600 m när de passerade mål, han var inte alls med på att det var ett varv till. Det är i alla fall inga fel på hästen konstaterade och han känns fullt normal i träningen. Nu blev läget väldigt intressant eftersom han kan öppna bra, och har han vaknat på rätt sida har han chans. Nu har han inte startat på nästan en månad men gick banjobb så sent som i torsdags och var fin. Vi kör med skor runt om och ändrar inget i övrigt heller. Normalt sett ska han som sagt räknas lite grann men jag har respekt för Bodbäcksbjörn som är en riktig kanon i grund och botten även om det här är årsdebut, konstaterar Persson.

Robert Bergh hade anmält flera hästar till den här tävlingsdagen men efter ett par strykningar åker han inte själv, utan sätter upp Håkan Skoglund på 6 B.B.S.Mandarino (V4-2). Och det låter som att han bjuder på en sannolik segerdefilering.

- Ja, jag är heluppåt, han bröt ut och hoppade senast i ett tidigt skede när vi var på väg mot ledningen, men han kändes för jäkla bra. Jag rapporterade redan innan den årsdebuten att han jobbat förbättrat i år jämfört med ifjol då han ändå tävlade så bra. Han känns smidigare och bättre helt enkelt. Jag är inte direkt orolig för att han ska hoppa igen men jag får prata lite med Håkan så att han är med på noterna och inte slappnar av. Vi kör barfota bak och med samma grejer och det här kan vara den mest passande uppgift han ställs inför i år och jag tror på toppchans från alla positioner, meddelar Bergh som ska fortsätta matcha hästen i rikstoton efter detta.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat