Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-29, 15:10   #184
oggeborreh

oggeborrehs avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Hej kära dagbok!

Har varit lite off ett tag men tänkte köra igång boken här igen, har spelat en del trots att det varit dött här. Avslutade här med ett Mars som gick hur bra som helst, tyvärr har inte April varit lika lyckosamt men jag hoppas att vinden vänder och vi går in på grönt igen!

Trots allt så har jag 3/4 månader grönt, men April har varit riktigt tungt.

Bränner av ett spel här direkt! Har även postat denna som rek och hoppas det är OK att även posta det i sin dagbok.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motivering:
Örebro tar emot Varbergs Bois hemma på Behrn Arena, måndag 19:00.

Örebros matcher hittills i superettan:

Örebro 2-0 IFK Varnamo
Örebro 3-0 GIF Sundsvall
Hammarby 2-1 Örebro

Varbergs matcher hittills i superettan:

Varberg 3-1 GAIS
Jönköpings 2-1 Varberg
Varberg 0-4 GIF Sundsva

Varberg åkte på storstryk av Sundsvall i senaste omgångenl (som har blivit krossade av andra lag tidigare) och man åkte på två röda kort. Detta innebär att backen Fredrik Björk är avstängd, Kujtim Bala (mittfält) är också avstängd, två startspelare alltså. Örebros hemmaspel mot liknande motstånd har hittils fungerat riktigt bra då man lyckas trycka tillbaks dem ordentligt. Man misslyckades mot hammarby eftersom hammarby är ett riktigt bra lag, då kan man inte dominera på bortaplan. Örebro spelade naivt och trodde att man skulle kunna pressa tillbaks hammarby på sin hemmaplan men blev straffade direkt eftersom de stod så högt med sin backlinje. Hemma mot Varberg däremot tror jag man har stora möjligheter att lyckas spela det spelet man vill spela, de två tidigare hemmamatcherna har slutat med 2 och 3 - 0 för ÖSK och man har ett anfall som är för bra för superettan. I Örebro ser skadeläget bättre ut än någonsin då man har alla spelare tillgängliga och det blir lyxproblem för Peo Ljung att ta ut startelvan. Chansen för att man skall vinna med minst två mål ser jag som stor men jag safar ändå lite och spelar -1, att vinna matchen skall inte vara några problem för Örebro.

Spelar -1 till 1.98 @ pinnacle.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av oggeborreh den 2013-04-29 klockan 15:16.
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat