De skönaste serierna på vår planet!
Kom gott folk och tipsa om bra serier. Skriv lite vilken typ av serie det är så någon inte tipsar Pokémon åt en Diggemonkille exempelvis.
Jag vill slå ett slag för den nya versionen av V. Det handlar alltså om "Visitors" eller aliens som helt plötsligt seglar in över jordglobens huvudstäder med stora farkoster. De påstår sig vara i nöd av vattenresurser och i utbyte är de villiga att dela med sig av högst invecklad och sofistikerad teknik, but do they always come in peace?! De har odlat människovävnad utanpå sina riktiga kroppar, och vad som döljs under deras mänskliga yttre får ni se!
Band of Brothers - grymt! Här har vi en serie för oss som älskar andra världskriget, bra strider, bra skådespelare, bra bild och allt annat - och Tyskarna pratar faktiskt tyska.
Hermans Historia - Herman är bara för skön. Iklädd sin typiska beigea kavaj eller sin ryska pälsmössa vid kyla spatserar han runt i världen kring historiska platser där svenska kungar erövrat eller erövrats, han berättar kort och gott svenska kungars historia och det är ett avsnitt på ungefär en timme per kung. Dessutom finns det avsnitt om Ostindiska kompaniet, Heliga Birgitta, Lucia, Bröderna Larsson, Axel von Fersen, Svenska symboler med mera. Alla med historieintresse älskar detta.
(Herman förskönar ibland historien något för att det skall vara intressantare, hur grovt det är vet jag inte men det är vad jag hört av "seriösa historiker". Jag väljer att tro på att det endast är mycket små detaljer han förskönar och att historikerna är bittra då ingen vill läsa deras skrifter som framförs på ett allt för segt sätt, det blir som att äta fnöske och bark ..
Sedan finns det ju serier som jag antar att alla känner igen, Heroes, Prison Break och så vidare som är väldigt bra. Oz är en väldigt spännande men efter ett tag deprimerande serie jag tycker folk borde se, allt utspelar sig i ett och samma fängelse men på något sätt är det spännande länge!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|