Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-02, 18:58   #27
AbbeAce

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Lite tankar:
Avd 1; Vågar inte spika 4 Braås P även om den tar spets enkelt tror jag så dubblar jag m 5 Pantholops som har en mycket vassare spurt. Lite chans kan ju stjärnan i gänget ha men från spår 12 får Tamla svårt så schas. Luringen är 1 True A om luckan uppenbaras men då är det nog för sent. 4 får bestämma i ledning tills 12 kommer och trycker sen spurtar 5 förbi . Lås på 4BP och 5 P

Avd 2; 5 Rapide M ett bra spikförslag. Har slagit flera här tidigare och tufare motstånd på start. Tror bra chans. 2 Väsrebro E har fått bättr spår än på länge men osäker på hur startsnabb han är, även 1 T.Walls D kan ibland men samma sak där. 3 Viking A har mycket fin stamtavla men trivs nog bättre på kort. 5 SPIK!!

Avd 3; Här är flera startsnabba 1-2-5. 5 TTSG vet man inte hur dagsläget är behöver nog lopp men vill ner till sargen och släppa sen därav körning 1 Oracle kör vad det går och släpper inte, likaså gäller 2 Beckman. Viklet kan bjuda in andra som 4-10-11. 11 Iceland har form och en stallkompis som kan hjälpa,10 ISY har hemmabana och har form och 4 Bagley spurtar alltid vasst. Utg på 2 Beckman?

Avd 4; Har svårt att se vem som tar spets men tror att 1-3-7 kan öppna. Känns som Per sitter med leken men klass II brukar det kunna skrälla i. Jag tror mest på 7 Malin T och 1 PK sen är det många som kan srkälla som sagt 4-8-10.Utg på 7 Malin Tilly?

Avd 5; Känns lite som främmre träff har fördel på Örebro och "kortahäcken" men detta känns som ett getingbo,så har man råd ta alla. Har inte kollat detta i arkivet än men vågar mig på en liten rank iaf. 5-4-1-8-2-6 Återkommer senare. Många!!

Avd 6; Tror att 2 Indescribable kan ta spets även om 4 Armando Kievitshof vill dit men släpper till 2 , 5 Jill Tilly o 7 Main Kronos är också snabba ut och kan vara hjälpryttare till 3 Allaballakaitoz men har inte fått någon feeling för den. 6 Wiss P kan öppna men lite många innanför men kan kanske hålla ut 7 MK. En snacke häst som många har väntat på och kanske står på tur är 9 Goldomaster. Min känsla för den stora stjärnan är fler lopp i kroppen då menar jag 12 Tidied Accelerator som dessutom dragit nitlotten..hmmm Ska man leta fler skrällar så 10 BLG och hemmahoppet 8 PröjsarnChansLås 2-4-9?

Senast redigerad av AbbeAce den 2013-05-02 klockan 23:28.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat