Sharp75 (V75 Tillsammans)
Erbjuder andelar i Laget "Sharp75", via "V75 Tillsammans" (tillsammans.atg.se).
Om tråden:
Hästdiskussioner tillåts i tråden, men huruvida dessa beaktas lovar jag inget.
Hur:
Intresseanmälan med mail via PM, posta gärna dito utan mail i tråden. När jag fått din mail skickar jag en inbjudan till laget via "V75 Tillsammans" , när du tackat jag får du tillgång till lagsidan och kan välja att deltaga eller ej deltaga vid varje enskilt tillfälle.
Om målet på 10 andelar ej nås bantar jag systemet och lämnar in för de insatser som erlagts kl 13:30 på lördag.
citat från Frågor & Svar ATG Tillsammans:
"Om man gör ett andelspel på 10 andelar och det blir bara sålt 8 andelar vad händer med de andra två? Får man stå för dem?
Sajten är inte byggd som traditionellt andelsspel. Man säljer helt enkelt inte andelar. Tanken med V75 Tillsammans är att man går ihop, bidrar med insatser till en lagkassa och sedan spelar tillsammans. Dvs, varje person som vill, betalar in en insats till lagkassan som kan användas av laget för kommande V75 omgång. Man kan alltså bara spela för så mycket pengar som finns i lagkassan när deadline för att delta är passerad. Dvs. finns det 500 kr i lagkassan kan laget bara spela för 500 kr eller mindre. Det går alltså inte att köpa extra andelar när deadline är passerad."
Kostnad
Andelar á 75 kr med max antal av 10 st per person (ATG:s begränsning), jag ämnar starta med 1 st själv och har ingen ambition av storspel på ett sällanvinstspel som V75, jag siktar på på ett system delat i 10 andelar första veckan men har ingen gräns uppåt om intresse finns.
citat från Frågor & Svar ATG Tillsammans:
"Lagkassa: Lagets gemensamma ”spelkonto” när laget använder Automatisk insats och vinstfördelning. Lagkassan töms efter varje omgång. Vinst fördelas ut till de medlemmar som deltog och överskott i lagkassan (dvs. pengar som laget inte spelade för i omgången) återbetalas till medlemmarna."
Upplägg
Spelläggaren bestämmer hästar och upplägg (jag ämnar vara "lagkapten" & "spelläggare" till att börja med).
Välkomnar synpunkter på hästar och upplägg (lovar inget), vet av erfarenhet att det är svårt och kraftödande att hitta bra demokratiska lösningar dessutom konvergerar tipsen mot strecklistan vid demokrati, att däremot försöka lyssna på eventuella drag kan funka.
Vi spelar utvalda omgångar.
Deltagare väljer fritt vilka omgångar de deltar, enligt "V75 Tillsammans" upplägg, innan deadline på 13:30 på lördag.
Jag försöker i möjlig mån hitta spel som inte slaviskt följer strecklistan.
Vid snabb sommarbana prioriteras bra spår och snabba hästar, självklart beaktas även vilka som är bästa hästarna.
Vi spelar alltid "endast V7" vid Jackpotomgångar, det handlar trots allt om andelar och därför begränsade vinster på 6 & 5 rätt.
Skulle vi tvingas spika några favoriter kan det bli "endast V7" den omgången.
Om mig
Gott hästöga, följt travet i dryga 25 år, har även god spelteoretisk grund. Har jobbat i proffsstall.
Jag ämnar spela långsiktigt i den mån det går med outskrivna system.
Nu kör vi och hoppas på mycket flyt !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av clarund den 2013-05-09 klockan 11:55.
|