Ämne: **SPREAD IT**
Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-03, 22:10   #119
messijah

messijahs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det var länge sedan denna dagboken blev uppdaterad. Jag har spelat som vanligt, dock har jag kört mycket olika system p.g.a tidsbrist men det har gått bra det med.

Jag har under denna tid hunnit bli deporterad till USA och återfått mitt medborgarskap, allt inom en veckas tid. Jag har dessutom fått begrava min kära mor som dog i kol.

Jag älskar att spela, jag lever på det, men jag har så länge jag kan komma ihåg haft en olustig känsla, en känsla av hopplöshet, en känsla av hat mot samhället (som jag i allra högsta del är en del av), en känsla som speglar min personlighet. Jag hatar att alla har facebook, jag hatar mobiltelefoner, jag hatar att de stora företagen faktiskt KAN påverka mig som person att tycka på ett speciellt sätt som i slutändan ger dem mer pengar och per automatik ger dem ännu mer makt i den globala världen. De stora kommersiella bolagen äger våra liv; de bestämmer vad vi ska tycka om och hur vi ska må; hur vi ska klä oss och vilka värderingar vi ska tycka är rätt och ok.

I allt detta lever messiah, som inte vill leva i samhället. Jag är en av de största hycklarna. Jag proklamerar och levererar fina ord och berättelser. Jag har gjort mycket och en gång i tiden levde jag som jag lärde; jag fanns långt ut på en ö i polynesien men inga som helst tankar på samhället. Men tillförde jag något? Nej.

Jag bor nu i min hemstad Malmö, bland mina vänner, med mitt skägg, med mina blunts, med min vuxna erfarenhet (och levt det har jag). Hur många kan säga att de bott med infödingar i amazons, hur många kan säga att de suttit i ett fängelse i Guatemala? Hur många kan säga att de sett soluppgången i Mildura (Australien) inför ett vinetrainingpass av vinrankorna där?

Men vad hjälper det? Vad har jag gjort? Ingenting...

Vad gör mig till den människa jag vill vara? En som inte faller in i samhällets normer?

Som ni märker har jag inga vänner ikväll som kan argumerntera mot mig så efter men kushblunt är jag lost in oblivion...

Mina tankar i musik just nu...

https://www.youtube.com/watch?v=pRUGvArWXLk

https://www.youtube.com/watch?v=q4gMfdfRRnA
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dino352 (+20), Rojiblanco (+20)

Senast redigerad av messijah den 2013-05-03 klockan 22:14.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat