Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-06, 18:44   #21
robfri
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, det är intressanta spekulationer - jag tror inte Reijo vågar ta ut FO i Elitloppet - Jag tror helt enkelt att han inte vill göra bort sig, som nybliven egen tränare och manager för hästarna, med att ta ut en pålle som kanske sedan går sönder och aldrig mer kommer tillbaks.

Hans tränarrörelse skulle lida enormt på att en massa folk i efterhand går ut och säger att "vad var det vi sade - han pallade inte två lopp på en dag, särskilt inte erkänt tuffa Elitloppet! Hur faan kunde du chansa, Reijo?".

Särskilt då om Stig H. är en av belackarna, som har haft och gjort med hästen och, som du säger, vägrade ta ut hästen av ovan nämnda skäl...

Nej, det blir ingen Formula One i Elitloppet - möjligtvis nästa år om han visar sig hålla ihop och dels tjänat ihop x-antal miljoner till ägarna. Första året blir en för stor prestigeförlust om han chansar och det skiter sig - andra året okey (om hästen tjänat x-antal mille)... Det finns så många andra storlopp att tjäna pluring i!

Timoko är ett monster och pallar lätt två lopp på en dag.

Det är vad jag tror!

Vad jag mena gällande Timoko & 2 heat samma dag var inte orkesmässigt, den tvivlar jag inte på, var mer fräschören att hålla ihop aktionen under 2 heat för en sån rusare jag syfta på.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat