Jag tycker inte att Commander Crowe är intressant i dagsläget då risken för flopp känns överhängande. Hästen är nu 10 år och bäst före-datumet har troligtvis gått ut. Jag har väldigt svårt att se hur hästen ska vara lika bra som i fjol vilket jag tror krävs för att vinna i år. Ett år äldre och mycket strul på vårkanten skapar frågetecken. Rent spontant tycker jag att konkurrensen i toppen har hårdnat sett till i förra året. Sebastian K. har höjt sig i Åkes regi, Maharajah har hittat tillbaka, Brad du Veluwe vet väl ingen hur bra den egentligen är osv. Lägg till Timoko som körs av Veerbeck och en om möjligt startande Formula One.
Oslo Grand Prix lär ge många svar, inte minst vad gäller Commander Crowe. Även om hästen imponerar så har jag väldigt svårt att se den gå ner till 3-4 gånger. Så överlägsen är han knappast. 10 ggr i dagsläget lockar inte mig det minsta med tanke på förutsättningarna. Jag har dock gärna fel då det vore en sportslig höjdpunkt och bra för Elitloppet om han deltar med full form.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: whalz (+1)
|