Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-08, 11:29   #24
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 937
Standard

avd1. 4 Cayenne Käbb jag tror spetsstriden avgjör och med tanke på att hästen visade knallform som fyra senast bakom en toppbra Obi Wan bör Örjan lägga dessa på rygg och spelvärdet står i 27% vilket doftar gott

avd2. Här tycker jag att 8 Fast Your Eyes borde ha en rimlig segerchans då hästen är kvick och alla vet att Jorma bara kör och normalt blir han släppt till spets, Jormas bästa chans på onsdag och jag håller med. Omgångens bästa spik!

avd3. Här spikar nog många Freddes Going häst men spåret är kanske inte vad han hade hoppats på och troligen blir hästen 60-75%are vilket känns helt överdrivet för mycket. En så pass bra häst som 4 Fly The world blir ingen enkel nöt att knäcka från spets eftersom ekipaget tror sig vara före nr 6 i starten. Blir andra handare och 38%are skulle jag tippa. Minst lika bra chans om inte lite bättre. Spelvärd och jag provar spik åter igen...

avd4. I detta loppet lyfter jag fram en fräck vinnare nämligen 2 Baltimore Hawk som spurtade vasst senast kan dessutom öppna bra från start och taktiken är att köra för spets för att sedan dra musten ur alla andra. Kaj körde för 2 starter sedan då resulterade det i seger. Jag chansspikar eftersom värdet är fint.

avd5. Ett lite tuffare lopp att bena ut men tipset till 7 Mythical Fortune som vann sin årsdebut med mersmak och visar att hon har utvecklats under vintern, hon är en stark spurtare och med klaff borde hennes fart räcka och bli över i detta sammanhang. Given etta.

avd6. Också ett vidöppet lopp men där jag ändå tycker att 9 Vilda Gamle är hästen som har visat enorm fart för sin klass och skulle hon sköta sig går ingen säker. Jag tror på vettig chans om felfri avgång...

avd7. 7 Recation kan öppna riktigt vass vid laddning och frågan är vad man väljer för taktik. Formstark som går från de flesta positioner. Given...

avd8. Här låser jag på spets hästen samt bästa hästen nämligen 4-9 de borde räcka långt.. Lås!

avd1. 4 Cayenne Käbb
avd2. 8 Fast your eyes
avd3. 4 Fly the world
avd4. 2 Batimore Hawk
avd5. 2-3-5-7-8
avd6. 4-5-9-11-15
avd7. 2-4-6-7
avd8. 4-9
= 50 kr

Bästa spiken: Fast your eyes
Lill spiken: Cayenne Käbb
Chans spiken: Fly the world