Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-09, 00:15   #90
Persa
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Helst ska man ju inte räkna på average, utan bet för bet och sen summera. Är det jag menade med SUMMA() i min formel ovan. Men ska man räkna på average så måste man multiplicera med antalet spel, vilket ju är samma sak som att summera variansen bet för bet, bara det att insatsen ju antas vara densamma för varje spel om vi räknar på en medelinsats.

Alltså, INTE multiplicera totala variansen med antalet spel utan variansen för ett spel multiplicerat med antalet spel (eftersom varje spel ser likadant ut när vi räknar på snitt).
Okej då tror jag att jag förstår. Eftersom det är medelodds och medelinsats så är det inte totala variansen, utan endast variansen. Då lägger jag till multiplikationen med antal spel. Sedan märkte jag att z-värdet räknas ut med medelvinsten vllket verkar fel. Ska det vara nettovinsten eller ska det vara totala vinsten (det som står under "Vunnet")? Jag antar att det ska vara nettovinsten?

Jag testade att köra med nettovinsten med mitt sheet och får då ett z-värdet på 1.789 (3.68%). Är det korrekt? Det känns mer rimligt än tidigare information där värdet alltid låg runt 50%.

Edit: Jag skulle nog kunna lägga till så att man inte kör med medelodds, medelinsats etc. utan spel för spel. Detta blir dock som flatbet ROI, att inga filter kan appliceras.

Senast redigerad av Persa den 2013-05-09 klockan 00:20.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat