Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-10, 19:33   #28
Greenstar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Easy KB har man ju sett har en massa hästar, skall kolla upplägget senare, men kan du förklara i stora drag vad de gör? Står de som ägare och medlemmar köper andelar i en eller flera hästar?

Lite kort kan jag förklara: de ska ha sitt namn med som ägare, men man kan heta tex Stall Sharps-Easy ( bara Easy är med i namnet). Om man är tex 20 st som går ihop så bestämmer man en summa hästen får kosta och pyntar in till dem och de sköter sedan resten med papper etc och varje andel lever sedan sitt eget liv. Tex om du och jag efter ett år känner att vi inte vill vara med längre så kan vi sälja vår andel som vi vill utan att de 18 andra blir "drabbade", vilket blir lite krångligare om man är 20 pers i ett bolag osv. Du fattar nog vad jag menar
En annan fördel är att man slipper ligga ut med moms utan bara betalar in nettot varje månad och skulle nån inte göra rätt för sig så går Easy kb in och tar över andelen (ansvaret) och säljer eller behåller den andelen så ingen av de som gjort rätt för sig blir drabbad med startförbud på hästen eller dylikt. Nackdelen är att det kostar nån tusenlapp/år i avgift men det kan det ju vara värt om man slipper pappersjobb och bilagor till deklarationen (som de sköter). Ett bra sätt för folk som inte känner varandra så bra (eller bra också för den delen) att äga häst på. Hoppas du hängde med, men finns nog mer info på deras hemsida.

Ledsen om detta kom i fel forum,men hoppas att det finns överseende för detta ikväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat